Wizerunek marki – klucz do zdobycia rzeszy klientów. Dlaczego warto o niego dbać?

0
93
fot. materiały prasowe

Każda firma przykłada ogromną wagę do dbania o swój wizerunek w sieci – znakomita prezentacja przynosi bowiem korzyści, które często przekraczają najśmielsze oczekiwania. Skupienie na klienta i jego potrzeby, a także doskonałe ich rozumienie skutkuje zwiększeniem ich zadowolenia i większym zyskiem. Jak jednak budować markę i przeprowadzać badania jej wizerunku? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w tym artykule!

Kwintesencja wizerunku. Czym jest i czemu klienci zwracają na niego ogromną uwagę?

Wizerunek firmy definiowany jest jako specyficzny sposób obecności marki w świadomości potencjalnych odbiorców. Składają się na niego przede wszystkim skojarzenia wizualne i odczucia, które mają przede wszystkim przyciągnąć nowych klientów i namówić ich na wykonanie transakcji lub pozostanie dłużej na stronie firmy. Działania te wiążą się z szeroko pojętą dziedziną, jaką jest UX. User Experience jest przede wszystkim elementem stron internetowych, dla którego klient i jego doświadczenia znajdują się w centrum. UX stawia przede wszystkim na zrozumienie szerokich potrzeb danej grupy odbiorców i dostosowanie strony internetowej w sposób, który będzie miał na celu zrzeszać ich i zachęcać do skorzystania z oferty. Strona internetowa współcześnie stanowi wizytówkę każdej firmy. Dlatego tak ważne jest dbanie o ten element całego marketingu. Prócz strony, trzeba jeszcze mieć na uwadze oprawę graficzną, która stanowi nieodłączny element identyfikacji wizualnej marki. W ustaleniu tych wszystkich zasad z pewnością może pomóc księga marki (słowo pochodzi z języka angielskiego, tj. Brand book) oraz księgi znaku. Określą one zasady między innymi posługiwania się logo czy zasady związane z całokształtem prezentacji marki w stosunku do klientów. Chodzi przede wszystkim o wizualizację graficzną i system komunikacji. Jest tego sporo, jednak jeżeli wszystko będzie doskonale spięte w całość, z pewnością proces ten odpłaci się gronem zadowolonych klientów i większymi zyskami!

Jak sprawdzić, czy wszystko idzie zgodnie z planem? O badaniu wizerunku marki

Badanie wizerunku marki ma na celu przede wszystkim sprawdzenie, czy zgadza się on z tożsamością marki – wszystko to na podstawie opinii klientów i przedstawicieli grup docelowych, na których pozyskanie jest nastawiona marka. Formą przeprowadzania badań są wywiady i ankiety. W drugim przypadku pytania oparte mogą być o skalę Likerta – wymienia się wtedy sformułowania, które bezpośrednio związane są z marką, a przepytywana osoba wskazuje na ich stopień poprawności i powiązania. Oczywiście tego typu przedsięwzięcia związane są z kosztami, jednak przeprowadzenie ich jest warte każdych pieniędzy. Wszystko ze względu na fakt, że są one przede wszystkim inwestycją w rozwój marki i jej dalsze działania, szczególnie w obszarze komunikacji. Opinie potencjalnych klientów dają możliwość codziennej aktualizacji strony, poprawy komunikacji czy logo, aby uczynić biznes lepszy na tle reszty konkurencji. Więcej o budowaniu marki możesz dowiedzieć się u profesjonalistów takich jak na przykład Norstat. Na ich stronie norstat.pl/blog/badanie-wizerunku-marki, z pewnością znajdziesz odpowiedzi na nurtujące pytania. Rozwijaj markę swojej firmy już teraz – konkurencja nigdy nie śpi!

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here