Maćkowiak: Media w rękach prezydenta. Miasto wydaje 2 mln zł na własną promocję?

2
430

Miasto prowadzi pełnowymiarową prasę. Wydaje już ponad milion złotych, a może nawet 2 mln zł – mówił podczas konferencji prasowej Grzegorz Maćkowiak z PiS. I wyliczał, że w 2012 roku magistrat na wydawanie Łącznika Zielonogórskiego przeznaczał tylko niecałe 100 tys. zł. A w tym roku wydaje 7 razy tyle.  – Teraz płaci już ponad 700 tys. zł za sam Łącznik Zielonogórski. Mamy też telewizję, za którą w 2016 roku zapłacono 214 tys. zł a w ubiegłym 252 tys. zł. Jak widać pieniądze publiczne nie grają tutaj roli – mówił. Do tego, jak wyliczał, dochodzi uniwersyteckie radio i portal. – Ale nie znamy kosztów. Mamy też koszty budynku, redakcji, to może być nawet 2 mln zł – mówił. Przypomniał także, że obsługą telewizji zajmuje się były rzecznik prezydenta. (Czytaj więcej: Ćwierć miliona dla byłego rzecznika prezydenta). Podkreślał, że takie działania są niewłaściwe. – Chciałbym przypomnieć że działalność miasta może dotyczyć wydawania tylko biuletynu informacyjnego, który informuje mieszkańców o tym co się dzieje w mieście. Najczęściej dzieje się to przy okazji sesji rada miasta, są to informacje dotyczące zagospodarowania przestrzennego, czy imprez, które miasto organizuje. A to co ma prezydent, to już  konsorcjum medialne – tłumaczył. Powołał się także na Rzecznika Praw Obywatelskich, który potępia prowadzenie własnych wydawnictw samorządowych.  Maćkowiak podkreślał także, że wydawanie takich pieniędzy na własną promocję, to niegospodarność. – Mamy w mieście dużo problemów, ale wydaje pieniądze na własną promocję – podsumował.

Poniżej publikujemy także komentarz Grzegorz Maćkowiaka z PiS.

Na początku było księstwo, później królestwo dziś mamy rozpasaną bizantyjską władzę w mieście. W 2012 r. powołano Łącznik Zielonogórski do informowania mieszkańców o planowanym połączeniu miasta z gminą. Dziś mija już 6 lat, koszty wzrosły o ponad 7 razy do zawrotnej kwoty ponad 700 tys. zł. Dodatkowo miasto wydaje ponad 250 tys. zł na TV Kubicki, które prowadzi były rzecznik prezydenta. Radio i portal internetowy kosztują kolejne dziesiątki tysięcy złotych. Razem koszty funkcjonowania konsorcjum medialnego kosztuje może nawet 2 miliony zł rocznie.
Łącznik Zielonogórski:
91690 zł – 2012 r.
404922 zł – 2013 r.
417530 zł – 2014 r.
558924 zł – 2015 r.
464139 zł – 2016 r.
703140 zł – 2017 r.
TV Kubicki
214 500 zł – 2016 r.
252 000 zł – 2017 r.
Radio Kubicki

Nikt nie wie ile dokładnie kosztuje miasto utrzymanie radia.

 

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here