Na UZ powstał prototyp roweru trójkołowego typu „Handbike”. Mają patent! (WIDEO)

1
808
fot. ZielonaNews.pl

Dzisiaj, 15 października w auli wydziału mechanicznego Uniwersytetu Mechanicznego przedstawiono prototypu roweru trójkołowego typu „Handbike” dla osób niepełnosprawnych. Jest to innowacyjny projekt i rozwiązanie tylnego zawieszenia typu wielowahaczowego (potwierdzony patent), który umożliwia jazdę wyczynową po drodze utwardzonej jak i w terenie.




Trójkołowy rower dla niepełnosprawnych. Innowacyjne rozwiązania wprowadzono na UZ

Rower w całości został zaprojektowany i wykonany przez studentów kierunku mechanika i budowa maszyn, członków Studenckiego Koła Naukowego „Akademicki Związek Motorowy” pod kierunkiem mgr. inż. Zdzisława Wałęgi, pracownika Instytutu Inżynierii Mechanicznej. A sam pomysł jest wynikiem chęci pomocy osobom niepełnosprawnych.  – W części przeniosłem to co jest w samochodach osobowych – mówił dziś Zdzisław Wałęga. Studenci mimo pandemii regularnie spotykali się by realizować projekt. I się udało z dużym sukcesem.

Rower po pierwszych testach




Rower został już przetestowany. – Promień skrętu jest bardzo duży, a druga sprawa to zawieszenie, które na nierównościach daje ogromny komfort jazdy – mówił dziś Marek Stachowski, który jako osoba niepełnosprawna od kilku lat jeździ na różnego rodzaju rowerach typu handbike i bierze udział w zawodach parakolarskich.  Podkreśla, że zastosowane zawieszenie daje ogromny komfort jazdy, bo przy najazdach na dziury czy inne niedogodności terenu, nie jest to tak odczuwalne. Rower doskonale się sprawdzi przy jeździe rekreacyjne. Co ważne, nie ma znaczenia ile waży osoba, która będzie jeździć rowerem. – Amortyzatory, które są z tyłu, są tak skonstruowane, że rower udźwignie nawet 150 kg osobą i to ugięcie na amortyzatorach będzie odpowiednie do wagi kierującego – mówił dziś Z. Wałęga.

PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

  1. Gratulacje. Pomysł i wykonanie OK. Wsiąść na taki rower dla osoby zdrowej będzie nie lada sztuką. A ma być to rower dla niepełnosprawnych. Siodło powinno być wyniesione do wysokości wózka inwalidzkiego. Ponadto tak nisko zawieszone siedzisko gwarantuje niejednokrotne przywalenie nim o jakąkolwiek wystającą przeszkodę ( np. krawężnik). chyba że jest to pojazd wyłącznie do jazdy po równym terenie.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here