Kontrowersyjny plakat nie będzie firmował Winobrania w Polsce

0
2885
Korowód Winobraniowy 2016/ fot. Mirosław Materek

Dziś na antenie Radia Zielona góra Agata Miedzińska, dyrektora Zielonogórskiego Ośrodka Kultury, potwierdziła, że plakat winobraniowy, który został wybrany w konkursie, nie będzie firmował imprezy w kraju.

Nigdy plakat nie firmował Winobrania

– W skali kraju nigdy plakat konkursowy się nie pojawia. To co pojawia się na billbordach, to co pojawia się w layoucie winobraniwym zawsze było inne. Konkurs jest konkursem i ma pokazywać prace naszych plastyków. I to było bardzo ważne, żeby oni w swoim subiektywnym odczuciu pokazali, jak to Winobranie widzą. Trzeba przyjąć to z dobrodziejstwem inwentarza, że tak po prostu jest i artysta ma prawo pokazać to co czuje i jak to odbiera – wyjaśnia A. Miedzińska. Podkreślała także, że od trzech lat ZPAP zajmuje się konkursem i już wcześniejsze plakaty także wzbudzały kontrowersje. – Choćby ten z korkociągiem – tłumaczyła. Poniżej prezentujemy plakaty wybrane w latach ubiegłych.

 

A taki plakat został wybrany w tym roku:

Plakat na Winobranie 2017 nie podoba się mieszkańcom
fot. Galeria Pro Arte (Facebook)

Przypomnijmy, że w regulaminie jest napisane, że „celem konkursu jest wyłonienie stojącego na wysokim poziomie artystycznym projektu plakatu, który będzie towarzyszył obchodom Dni Zielonej Góry Winobranie 2017 i stanie się plastyczną wizytówką imprezy. Plakat powinien nawiązywać do winiarskiej tradycji i tożsamości Miasta”. Główna nagroda w konkursie na plakat Dni Zielonej Góry wyniosła 4 tys. zł.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here