Miasto pracuje nad koncepcją zachodniej obwodnicy miasta i drugiego etapu Trasy Aglomeracyjnej (MAPY)

4
4525
fot. ZielonaNews.pl/ zdjęcie poglądowe

Urząd miasta ogłosił przetarg na stworzenie koncepcji projektowej dotyczącej budowy zachodniej obwodnicy miasta wraz z realizacją drugiego etapu Trasy Aglomeracyjnej. Miasto ogłosiło przetarg pod nazwą: Koncepcja projektowa wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania: Budowa zachodniej obwodnicy Zielonej Góry wraz z realizacją Trasy Aglomeracyjnej Etap II.  W ramach tego zadania wykonawca ma wykonać koncepcję przebiegu obwodnicy zachodniej Zielonej Góry w co najmniej dwóch wariantach od ronda na skrzyżowaniu ul. Aglomeracyjnej z ul. Zjednoczenia (droga wojewódzka nr DW 280) do skrzyżowania z trasą S3 na wysokości Sulechowa.




Droga połączy Centrum Przesiadkowe z trasą S3

Jak wyjaśniono w przetargu nowa droga miałaby połączyć Centrum Przesiadkowe przy ul Dworcowej, przez ul. Aglomeracyjną z trasą S3 na wysokości Sulechowa poprzez planowany most przez Odrę w okolicach Pomorska. Obwodnica umożliwi przejęcie przede wszystkim części ruchu tranzytowego jak i osobowego o znaczeniu lokalnym. Zainteresowani wykonawcy oferty mogą składać do 24 marca.

Koncepcja w dwóch wariantach




Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie koncepcji przebiegu Obwodnicy Zachodniej Zielonej Góry w minimum 2 wariantach od ronda na skrzyżowaniu ul. Aglomeracyjnej z ul. Zjednoczenia (droga wojewódzka nr DW 280) do skrzyżowania z trasą S3 na wysokości Sulechowa. Przewidziano podział na cztery odcinki, które realizowane będą przez różnych inwestorów: Miasto Zielona Góra, Gmina Czerwieńsk, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, Gmina Sulechów. Projektowana droga objęłaby tereny miasta oraz byłej gminy Zielona Góra w nowych granicach administracyjnych miasta Zielona Góra tj. okolice Przylepu. Ponadto okolice gminy Czerwieńsk oraz gminy Sulechów. Szczegóły dotyczące przetargu znajdziecie na stronie urzędu miasta: Zachodnia obwodnica Zielonej Góry




Dodatkowo opracowanie należy podzielić na 3 etapy realizacyjne: a) Trasa Aglomeracyjna Etap II (od ul. Zjednoczenia do ul. Trasa Północna) – klasa techniczna Z; b) Zachodnia obwodnica Zielonej Góry odcinek I (obwodnica sołectwa Przylep) – klasa techniczna GP; c) Zachodnia obwodnica Zielonej Góry odcinek II (obwodnica m. Płoty i m. Czerwieńsk) – klasa techniczna GP

fot. materiały przetargowe Urzędu Miasta Zielona Góra
fot. materiały przetargowe Urzędu Miasta Zielona Góra

PODZIEL SIĘ

4 KOMENTARZE

  1. Zielona Góra rośnie, według danych statystycznych. Założenia rozwoju naszego miasta są nie adekwatne do bieżącej sytuacji.
    Już przy czytaniu, na początku odniosłem wrażenie nadmiarowości, jednak w trakcie czytania, pojawił się niedosyt, ubóstwo celu, mamy tutaj do czynienia z problemem kompleksu Polaków, za skromnie.
    Panie Prezydencie, Zielona Góra ma się stać AGLOMERACJĄ i nią będzie, znalazł się Pan we „właściwym punkcie” załomu historii, nawet kosztem Poznania, czy Wrocławia.
    Sprawa drogi wschodniej, wiem buduje się most, nie mniej uczulam w tym punkcie.
    No i najważniejsze, co z połączeniem Zielonej Góry z Nową Solą w jedno miasto.

  2. Południowa obwodnica miasta…jeden pas w kazdym kierunku…..czy w tym kraju zawsze musi być przygłup który planuje takie inwestycje minimalistycznie az do bólu? Jezeli będzie tam leciał tranzyt cięzarówek z pominięciem transy północnej dodatkowo będą ronda…to będzie większy drogowy koszmar dla kierowców niz przejazd przez trasę północną….Jestem kierowcą zawodowym i jestem juz 100% pewny jak to będzie wyglądało….dodatkowo droga będzie się kończyć na rondzie przy ul Wrocławskiej…żegnajcie korki witajcie nerwy i korki…brawo planerzy!!!! 🙈🙈🙈🙈

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here