Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest ważne?

0
126
fot. materiały prasowe

W dobie obecnej technologii posiadanie biura czy punktu usługowego w dobrze usytuowanym punkcie miasta to za mało. Ulotki, czy banery nie mają już takiej siły jak wiele lat temu. Najskuteczniejszą formą promocji Twojego biznesu i sposobem na powiększenie grona klientów jest pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Pozycjonowanie lokalne polega na zwiększeniu widoczności Twojej firmy w Internecie. To tutaj są Twoi klienci. Kiedy ktoś szuka biura księgowego w Warszawie w dzielnicy Mokotów, posłuży się frazą: biuro księgowe Warszawa Mokotów, księgowa Mokotów, biuro księgowe na Mokotowie itp. Wielu przedsiębiorców stawia na frazy ogólne jak biuro księgowe. To ogromny błąd. Promocja na frazę ogólną i próby samego wypozycjonowania strony internetowej na tak konkurencyjne słowo kluczowe zajmie bardzo dużo czasu. Może mieć miejsce sytuacja, że cel pozycjonowania nie zostanie osiągnięty w ogóle, ze względu na duże koszty związane z pozycjonowaniem frazy tak szerokiej i jakże konkurencyjnej. I to ma na celu pozycjonowanie lokalne. Klienci, poszukując danych usług i towarów w danym mieście, czy w określonej okolicy, wpisują w wyszukiwarce określone słowa kluczowe plus lokalizacja. Pozycjonowanie lokalne ma za zadanie ułatwić lokalnym klientom zapoznanie się z ofertą Twojej firmy. Jaki ma sens promocja frazy ogólnej fryzjer, czy salon fryzjerski, kiedy swoje usługi fryzjerskie oferujesz tylko w mieście Gdynia i nie masz sieci salonów fryzjerskich na terytorium całej Polski? Albo próby wypozycjonowania przychodni weterynaryjnej z Gdańska na frazę ogólną przychodnia weterynaryjna, zamiast skupić się na frazach lokalnych: przychodnia weterynaryjna Gdańsk, gabinet weterynaryjny gdańsk przymorze itp.

Od czego zacząć promocję firmy na rynku lokalnym?

Twoim głównym priorytetem powinno być posiadanie profesjonalnej i czytelnej strony internetowej. Strona internetowa, niczym Twoje główne centrum dowodzenia, będzie stanowić główny punkt wyjścia w działaniach promocyjnych. Dlaczego profesjonalna witryna firmowa jest tak ważna? Od jakości strony, łatwości nawigacji, profesjonalnie opracowanych treściach, zależy decyzja klienta, czy pozostanie on na stronie dłużej, dokona określonej czynności (telefon do firmy, wypełnienie formularza, wysłanie zapytania, zakup towaru). To do Twojej strony internetowej będą przecież kierowane linki z katalogów stron, czy artykułów sponsorowanych. To do strony internetowej będziesz odsyłać klientów z kanału social media, czy płatnych reklama Google Ads.

Wizytówka w Google Moja Firma

Wpisując w wyszukiwarce Google poszukiwaną usługę lub produkt na rynku lokalnym, to wizytówki Google Moja Firma będą pierwszymi, które zobaczysz (poza reklamą Google Ads). Wizytówka Google Moja Firma pozwoli Ci zaprezentować Twoją firmą i szybko dotrzeć do potencjalnego klienta. Ważne jest dokładne uzupełnienie wizytówki danymi jak adres, nr telefonu, godziny otwarcia. Założenie wizytówki jest bezpłatne. Nie można tu jednak działać metodą „załóż i zapomnij”. Wizytówka powinna być optymalizowana dla jak najlepszej widoczności. Należy też zadbać o opinie.

Optymalizacja strony internetowej – na co w szczególności zwrócić uwagę?

Chcąc poprawić widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania, niezbędna jest widoczność danych kontaktowych w witrynie firmowej. Należy zadbać, aby dane były widoczne nie tylko w zakładce kontakt, ale i w stopce. Kolejną istotną kwestią jest optymalizacja meta tagów (title, description) i nagłówków.

Istotną kwestią jest treść na stronie internetowej. I nie może być tu mowy o spamie, dodawaniu podstron z nienaturalnie brzmiącą treścią i upchaną po brzegi słowami kluczowymi. Treść na stronie musi być profesjonalna, wysokiej jakości i przydatna dla odbiorcy. Nie mogą to być teksty napisane tylko i wyłącznie pod wyszukiwarki i pozycjonowanie. To ślepy zaułek, a Google nie lubi spamu… Odzyskać utracone pozycje może być bardzo ciężko. Warto dla każdej lokalizacji firmy utworzyć osobną podstronę z najważniejszymi informacjami, danymi kontaktowymi, mapką dojazdową.

Katalogi biznesowe a pozycjonowanie lokalne

Umieszczenie firmy w internetowych katalogach biznesowych skutecznie zwiększy widoczność firmy w Internecie. Wizytówki NAP (ang. Name, Address, Phone) to sposób na pozyskanie wartościowych linków do strony internetowej, co ma istotne znaczenie także w pozycjonowaniu lokalnym. Wiele firm oferuje sprzedaż linków i pozycjonowanie NAP. Jednak takie działania mogą przynieść więcej szkody, aniżeli pożytku. Firma, która oferuje x linków za cenę x, nie działa profesjonalnie. Można powątpiewać w profesjonalizm usług takiej firmy. Link building powinien być wykonany profesjonalnie. Czasy, kiedy ilość linków nad ich jakością brała górę i można było masowo dodawać stronę firmy do katalogów, dawno i bezpowrotnie przeminęły.

Lokalne dane strukturalne

Dane strukturalne mają na celu pomoc zrozumienie Google treści strony. W skrócie rzecz ujmując, implementacja danych strukturalnych pozwoli robotom zrozumienie treści.

Podsumowanie

Pozycjonowanie lokalne witryny przypomina puzzle. Jeden element uzupełnia kolejny i wszystko łączy się w sensowną całość. Na efekty pozycjonowania lokalne nie czeka się aż tak długo, jak w przypadku pozycjonowania ogólnopolskiego. Aczkolwiek wszytko zależy od branży i konkurencji na danym rynku lokalnym. Pozycjonowanie lokalne jest też tańsze i może przynieść szybszy zwrot inwestycji. Optymalizacja strony powinna być połączona z całym procesem pozycjonowania. Samo zoptymalizowanie tagów na stronie to za mało dla osiągnięcia dobrej widoczności w Internecie. Agencja marketingu internetowego zadba o czynniki, które po prostu dla laika mogą być zbyt trudne do wykonania i wdroży działania najlepiej odpowiadające konkretnemu rodzajowi działalności.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here