Makieta graficzna firmowej strony internetowej – co musi uwzględniać?

0
147
fot. materiały prasowe

Prace projektowe nad stroną internetową są wieloetapowe. Jednym z najważniejszych „przystanków” jest stworzenie makiety graficznej – bez tego praktycznie nie można z niczym ruszyć, ponieważ to makieta porządkuje układ witryny oraz przewiduje, jakie elementy się na niej znajdą. Sprawdź, co musi uwzględniać taka makieta.

Treść

Nie ma mowy o stworzeniu makiety graficznej strony internetowej, jeśli nie wiemy, co właściwie zostanie na niej opublikowane. Dlatego grafik zawsze ściśle współpracuje z copywriterem odpowiedzialnym za dostarczenie treści na witrynę. Jest to powód, dla którego warto zdecydować się na kompleksową usługę, czyli zamówić stronę wraz z tekstami – gdy za wszystko odpowiada jedna agencja, to nie ma potrzeby czekania na teksty dostarczone przez zamawiającego, w których w dodatku zwykle trzeba wprowadzać szereg poprawek.

Układ menu

Grafik musi z góry wiedzieć, jakie pozycje znajdą się w menu strony, ponieważ od tego zależy układ górnej belki – kluczowej dla estetyki witryny. Już na etapie tworzenia makiety musimy wiedzieć, ile zakładek znajdzie się na stronie, czy menu będzie statyczne czy rozwijalne etc.

Układ stopki

Stopka to często bagatelizowany element strony internetowej, tymczasem badania pokazują, że większość użytkowników do niej zagląda – wynika to z naszych przyzwyczajeń. Wiemy, że w stopce można znaleźć istotne informacje i linki prowadzące do poszczególnych podstron, co jest szalenie ważne zwłaszcza w przypadku witryn typu one page.

Zdjęcia

Co oczywiste układ zdjęć i innych elementów uatrakcyjniających layout witryny ma kluczowy wpływ na tworzenie makiety graficznej strony internetowej. Konieczne jest określenie, ile i jakie zdjęcia umieścimy na stronie głównej, czy zastosujemy slider, czy zdjęcia pojawią się również na poszczególnych podstronach etc.

Ikonki

Obecnie stosuje się je na praktycznie każdej nowoczesnej stronie internetowej. Ikonki pełnią nie tylko funkcję ozdobną, ale także informacyjną – można do nich przypisać np. konkretne składniki firmowej oferty czy podkreślić przy ich pomocy kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa. Na etapie tworzenia makiety graficznej strony musimy wiedzieć, czy w ogóle użyjemy ikonek, a jeśli tak, to w których miejscach i w jakiej liczbie.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here