Nowoczesna i bezpieczna portiernia. Jak ją urządzić, co powinna mieć na wyposażeniu?

0
100
fot. materiały prasowe

Funkcjonują w biurowcach, hotelach, urzędach i wielu innych obiektach. Nie da się ukryć, że tak zwane dyżurki pełnią niezwykle istotną funkcję. A to oznacza, że na portierach, recepcjonistach, ochroniarzach itd. spoczywa ogromna odpowiedzialność. Aby mogli oni dobrze wywiązywać się ze swoich zadań, trzeba im stworzyć maksymalnie komfortowe warunki pracy. To już obowiązek, który leży po stronie zarządcy budynku.

Osoba pełniąca dyżur musi mieć dobry widok na to, co dzieje się dookoła

Tak samo jak swobodny, szybki dostęp do wszelkich narzędzi i akcesoriów. Począwszy od kluczy lub kart dostępu – wydawanych na przykład pracownikom albo gościom – a skończywszy na ekranach monitoringu albo przyciskach alarmowych. Stawianie ciasnej klitki w kącie przy głównym wejściu niekoniecznie pomoże w podejmowaniu właściwych decyzji i błyskawicznym reagowaniu, kiedy jakaś sytuacja wyjdzie poza nudną, codzienną rutynę. Zachowanie wzmożonej uwagi w sytuacji, gdy przez cały czas wykonuje się te same, raczej nudne czynności, stanowi spore wyzwanie. Nie można więc jeszcze bardziej go utrudniać. To od portiera / recepcjonistki może zależeć to, czy ewentualne kłopoty uda się opanować, zanim dojdzie do niepotrzebnej eskalacji. Zabudowa biurowa musi być dostosowana do specyfiki obiektu i zakresu obowiązków osób tam pracujących. Jak podkreślają eksperci z firmy Omega System: kwestii technicznych nie da się całkowicie oddzielić od estetyki, wpływającej przecież na postrzeganie firmy/instytucji.

Konstrukcja boksu na portierni lub recepcji musi być wyjątkowo wytrzymała

Zarówno ze względu na oczekiwaną długowieczność, jak też skuteczne uniemożliwienie dostępu osobom niepowołanym. W jaki sposób powstają mocne, odporne na uszkodzenia elementy zabudowy biurowej? Z informacji zamieszczonych na stronie https://www.zabudowa.info.pl/ jasno wynika, że aluminiowe profile stanowią podstawę takich konstrukcji. W kwestii materiału wypełniającego dowolność jest już nieco większa, co daje możliwość przygotowywania aranżacji zgodnie z przyjętymi założeniami identyfikacji wizualnej. Do wyboru są między innymi:

  • płyty HPL
  • szkło hartowane
  • płyty meblowe
  • kompozyty aluminiowe

Trzeba mieć świadomość, że wykonawcy portierni oferują także dodatkowe wyposażenie. Żadna recepcja nie może obejść się bez solidnych, zamykanych na zamek drzwi, okienka (przesuwnego albo uchylnego) czy mebli do przechowywania i porządkowania. Przez ostatnie 1,5 roku obowiązkowym elementem na portierni stały się także stojaki na urządzenia dezynfekujące.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here