Ładowarki nie tylko dla autobusów, możliwość płatności kartą i wiele więcej, czyli o elektrycznych autobusach (ZDJĘCIA)

0
501

Za nami kolejny etap działań związanych z wprowadzeniem do miasta elektrycznych autobusów. Tym razem miasto podpisało umowę na wyposażenie pojazdów, a także na ładowarki dla pojazdów elektrycznych.

Ujednolicone wyposażenie

Podpisane dziś umowy w Urzędzie Miasta były już ostatnimi umowami związanymi z elektrycznymi autobusami. Teraz musimy uzbroić się w cierpliwość i czekać na efekty przetargów. Niedawno informowaliśmy o podpisaniu umowy na zakup 47 niskopodłogowych autobusów elektrycznych typu solo (czytaj: Autobus przy ratuszu, kontrakt podpisany). Dziś podpisano umowę na wyposażenie nowych autobusów, jak również na wymianę wyposażenia w 13 autobusach z silnikiem diesla. Wykonawcą tej inwestycji będzie firma R&G PLUS Sp. z. o.o. z siedzibą w Mielcu. – Dziś podpisujemy umowę na elementy wyposażenia, chodzi tu głównie o system biletowy, nowoczesne rozwiązania oparte o czytniki kart bezstykowych z możliwością w przyszłości do rozwoju pobierania opłat również kartą bankową – powiedział  Robert Pezda prezes zarządu firmy R&G. Pozostałe elementy wyposażenia to także informacje i komunikaty na zewnątrz pojazdu, co nie jest u nas już nowością – W tej kwestii Zielona Góra była prekursorem w kraju – dodał R. Pezda. Wewnątrz pojazdu będą informacje o mieście, realizowanym kursie, przystankach. Pojawią się również defibrylatory. Kierowcy będą mogli korzystać z nowoczesnych komputerów pokładowych z 10 calowym wyświetlaczem, gdzie będzie możliwość m.in. wyświetlania rejestru z kamer. Zmodernizowany zostanie również system rejestracji przejazdów przez pasażerów w oparciu o obecną kartę miejską. Nie trzeba będzie wymieniać naszych e-kart. Oczywiście wciąż będą obowiązywać papierowe bilety, które będzie można zakupić w biletomatach. Dzięki tym zmianom we wszystkich autobusach będzie ten sam system.

Ładowarki również dla samochodów elektrycznych

Drugi kontrakt dotyczył systemu ładowania autobusów elektrycznych na pętlach autobusowych i w zajezdni MZK. Wykonawca tej inwestycji jest firma Ekoenergetyka z Zielonej Góry. Na 11 pętlach będą ładowarki szybkiego ładowania – Są one dostosowane tak, żeby w przyszłości można było dodatkowo ładować również samochody osobowe. Na ten temat prowadzone są rozmowy z Ministerstwem Rozwoju. Program pilotażowy prawdopodobnie będzie prowadzony w Zielonej Górze, ale na pewno nie wydarzy się to w ciągu kilku najbliższych miesięcy – powiedział wiceprezydent Krzysztof Kaliszuk, który w imieniu prezydenta podpisywał dzisiejsze umowy. Firma Ekoenergetyka jest odpowiedzialna za większość systemów ładowania w całej Europie. Dzięki nowoczesnej technologii i wieloletniemu doświadczeniu firma Ekoenergetyka zapewnia, że ich ładowarki nie zawiodą. – Stacje ładowania są budowane w taki sposób, że w przypadku, gdy jedna część stacji ładowania ulega awarii, co zdarza się bardzo rzadko, nie wyłącza całej stacji ładowania, tylko ogranicza kilka procent mocy. Uszkodzenie jednego elementu nie wyłącza całej stacji ładowania – powiedział Bartosz Kubik współzałożyciel firmy Ekoenergetyka. Ponadto uszkodzony moduł może wymienić jeden serwisant w kilkanaście minut.

 

 

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here