Świat reklamy wczoraj i dziś. Czy reklama outdoorowa jeszcze ma sens?

0
391

Reklama narodziła się już w starożytności. Jak twierdzą historycy przyśpieszyła rozwój handlu i zwiększyła konkurencję. Jednak reklama w wydaniu, jakie znamy teraz jest wynalazkiem współczesności. Wszechobecne social media oraz świat wirtualny rozwijają się z prędkością światła, a reklama nie pozostaje za nimi w tyle. Przeglądając strony internetowe nie sposób jej nie zauważyć – jest wszędzie, a my ją zaakceptowaliśmy. Jednak jak będzie wyglądać reklama przyszłości? Na to pytanie spróbujemy dziś odpowiedzieć!

Reklama offline należy do przyszłości?

Już dziś reklama jest całkiem dobrze dopasowana do odbiorcy. Badania dowodzą, że algorytm po kilku naszych kliknięciach w sieci zna nas lepiej niż nasi najbliżsi, więc to zrozumiałe, że tak doskonale potrafi dobrać dla nas ofertę. Mimo, że świat wirtualny bardzo się rozwinął to przechodząc przed centrum miasta wcale nie zauważa się spadku frekwencji reklamy offline. I naszym zdaniem przyszłość należy właśnie do szeroko pojętej reklamy outdoorowej. Już teraz wielu z nas czuje się osaczonym przez komunikaty, które dokładnie wiedzą, czego potrzebujemy. Bazują na naszych emocjach i sprawiają, że chcemy kupować coraz więcej. Dlatego prawdziwym wytchnieniem będzie wyjście na miasto, gdzie szyldy reklamowe pozostaną po prostu uniwersalne. Będą one walczyć o naszą uwagę, jednak bez zmuszania nas do zakupów. Ich rolą będzie rozbawienie bądź informowanie. Co prawda wygląd ulegnie zmianie, jednak zdecydowanie na lepsze. Estetyka będzie podstawą wszystkich wytworów. Agencje tworzące takie formy reklamy, jak na przykład Reklama Efekt, zaczną tworzyć coraz to lepsze prace dla wymagających klientów. Dzięki temu będziemy mogli podziwiać te „dzieła sztuki” każdego dnia wychodząc z domu.

Jak zrobić nowoczesną reklamę, która podbije serca odbiorców?

To nie takie trudne, jak się może wydawać na początku. Najważniejszą rolę w tym wszystkim pełni po prostu dobry pomysł na samą reklamę, a reszta zadania należy do ekspertów, którzy pomogą nam ją wykonać. Jedną z agencji, która podejmuje się nawet najtrudniejszych zadań jest Reklama Efekt, gdzie przykładają dużo uwagi szczegółom wykonania i nie boją się wyzwań. A jeśli chodzi o pomysł to warto inspirować się tym, co już zostało wykonane. Nie bójcie się przeglądać reklam konkurencji – to jeszcze nie plagiat! On zaczyna się tam, gdzie ktoś powiela czyjś pomysł lub kopiuje wykonanie. Tego robić nie można, jednak inspiracja innymi twórcami naprawdę pomaga otworzyć umysł i pokazuje, że można wyjść ze schematów! Reklama, która ma rozbawić odbiorcę nie może być nudna i zwyczajna. Baw się słowami, rób zagadki, zmuszaj ludzi do chwili zastanowienia się. Analizuj, rozbawiaj, a może nawet zadaj jakieś publiczne pytanie konkurencji? Ludzie uwielbiają takie akcje!

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here