Robert Czechowski przez kolejne pięć lat będzie dyrektorem Lubuskiego Teatru w Zielonej Górze. Taką decyzję podjął Zarząd Województwa Lubuskiego.
Dyrektor będzie miał szansę kontynuować plan rozwoju teatru
Dyrektor Lubuskiego Teatru w Zielonej Górze, będzie miał szansę kontynuować plany rozwoju jednostki. Rozmowy z marszałek Elżbietą Anną Polak skierowane były głównie na możliwości ich realizacji jak i wsparcia samorządu.
Robert Czechowski przez pięć lat dyrektorem
Modernizacja teatru
Jednym z największych planów i zamierzeń jest modernizacja teatru. Zadanie to realizowane będzie we współpracy z władzami Zielonej Góry. Projekt dotyczy prac nad porządkowaniem i rewitalizacją kwartału między ul. Pieniężnego, a Kupiecką oraz al. Niepodległości i Pl. Matejki. Inwestycji obejmuje też powstanie sceny letniej z odpowiednim zapleczem technicznym, sceny lakowej dla dzieci i młodzieży oraz muzeum, ekspozycji lalek.
Teatr bardziej funkcjonalny za 11 mln zł
Celem tego projektu jest poszerzenie oferty programowej teatru, jak i poprawa funkcjonowania. Całkowity szacunkowy koszt projektu wynosi ok 11 mln zł z czego około 3,5 mln zł to wkład własny budżetu woj. lubuskiego, pozostała część prawie 7,8 mln zł są to środki pochodzące z RPO.
Do końca przyszłego roku planowane ukończenie projektu
Termin ukończenia projektu przewidywany jest na 31 grudnia 2018 r. Projekt był jednym z 15 rekomendowanych przez zarząd województwa do wpisania do kontraktu terytorialnego. Jako jeden z sześciu otrzymał pozytywną opinię Ministerstwa Kultury i ma szansę na realizację. Ostateczną decyzję podejmie jednak Ministerstwo Rozwoju. W spotkaniu z marszałek Polak udział wzięli również senator Waldemar Sługocki i posłanka Krystyna Sibińska.