Trwa procedura przetargowa dotycząca zajezdni autobusowej przy ul. Chemicznej. Swoje oferty w przetargu złożyły cztery firmy firmy: Budimex, Eurobud Grzegorz Fornalczyk, Excalo Drilling i Skanska. Najkorzystniejszą ofertę, pod kątem cenowym, złożyła firma Budimex, która prace oszacowała na nieco ponad 27 mln zł.
– Trwa analiza złożonych ofert, sprawdzanie poprawności zawartych informacji – wyjaśnił nam Robert Karwacki, z-ca dyrektor MZK. Teraz trwa wytypowanie najkorzystniejszej oferty. Kiedy zostanie wskazany potencjalny zwycięzca przetargu będzie on wysłać odpowiednią dokumentację potwierdzającą oświadczenia przedstawione w trybie przetargowym. Jest to tak zwana forma odwrócona. Najpierw firma składa stosowne oświadczenie, a kiedy spełni wymagania i zostanie wytypowana, składa odpowiednie dokumenty. – Firmę tę wytypujemy do końca maja – powiedział nam R. Karwacki. Przetarg zostanie rozstrzygnięty najprawdopodobniej do połowy czerwca.
Koszty przebudowy zajezdni MZK w Zielonej Górze
MZK na ten cel miało przeznaczone ponad 35 mln zł. Dwie firmy Budimex i Excalo Drilling złożyły oferty podobne oscylujące koło 27 mln zł. Budimex oszacował prace dokładnie na 27 055 316,04 zł a Excalo o nieco ponad 300 tys. więcej, a dokładnie na 27 359 018,13 zł. Trzecią co do ceny ofertę złożyła firma Skanska. Zaoferowała wykonanie zamówienia za 30 575512,00 zł. Najwięcej za wykonanie inwestycji chce Firma Budowlana EUROBUD Grzegorz Fornalczyk, która prace wyceniła na 30 624 333,36 zł.
Jakie będą zmiany po przebudowie zajezdni MZK?
Przy ul. Chemicznej powstanie nowa, dwukondygnacyjna hala obsługi pasażerów z zadaszonym placem postojowym. Na dachu będą znajdować się częściowo panele fotowoltaiczne. Znajdzie się tu miejsce do sprzątania i mycia taboru, a w przyziemiu warsztat z dwiema halami do napraw i ogumienia. Będzie także przebudowana stacja paliw. Na placu postojowym, częściowo zadaszonym, będzie 61 stanowisk dla autobusów elektrycznych jednoczłonowych i 24 stanowisk dla autobusów spalinowych, przegubowych. Będzie dyspozytornia i monitoring. MZK przewiduje, że w hali obsługi pracować będzie maksymalnie 41 osób na jednej zmianie, przy czym w części technicznej przebywać będzie nie więcej niż 10 osób.
Koniec prac przewidziano do końca lipca 2018 roku. O przetargu pisaliśmy wcześniej na naszym portalu KLIK
Informacje z otwarcia ofert znajdziecie na stronie BIP Miejskiego Zakładu Komunikacji KLIK