– Po przerwie spowodowanej COVID-19, Sala Obsługi Klientów w ZUS w Zielonej Górze przy ul. Kupieckiej jest ponownie dostępna. W dalszym ciągu zachęcamy jednak, aby w miarę możliwości załatwiać swoje sprawy poprzez e-wizytę, telefonicznie lub elektronicznie poprzez Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS – informuje Agata Muchowska, lubuska rzeczniczka ZUS.
Porady przez Internet
– Można skorzystać z porady eksperta ZUS „twarzą w twarz” poprzez e-wizytę. Aby się umówić trzeba wejść na stronę zus.pl w zakładkę „e-wizyta” a następnie kliknąć okienko „umów się na wizytę”. Swoje sprawy można załatwić również telefoniczne, poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej. W tym celu należy wybrać numer telefonu 22 560 16 00 a następnie tonowo profil tematyczny rozmowy – informuje rzeczniczka ZUS.
Przez telefon i PUE
Telefonicznie możemy uzyskać informację z zakresu rent i emerytur, zasiłków, ubezpieczeń oraz obowiązków płatnika składek. Pełne informacje w swojej sprawie można otrzymać przez telefon po podaniu identyfikatora PUE i hasła (PIN) do COT. W innym wypadku pracownik będzie mógł podać tylko informacje ogólne. – Wiele spraw można załatwić też bez wychodzenia z domu poprzez Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS. Jeśli ktoś nie ma jeszcze konta, może je założyć w każdej chwili za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej – informuje ZUS.
Źródło: materiały prasowe ZUS