Monitorowanie social mediów to zadanie każdej osoby, która odpowiada za prowadzenie kanałów. Z jakich pomocy skorzystać, aby przeprowadzić skuteczną analizę socjali? Poznaj najlepsze aplikacje do monitorowania mediów społecznościowych, które pomogą Ci stworzyć odpowiednie raporty i wyciągnąć wnioski, by prowadzić konta jeszcze skuteczniej.
Monitoring social media – dlaczego jest ważny?
Analizy social media pozwalają ocenić faktyczną skuteczność prowadzonych działań na poszczególnych kanałach. Podpowiadają, jakie treści najlepiej się klikają, co o nas mówią oraz na jakich aspektach powinniśmy się skupić, by osiągnąć cele marketingowe marki. Poza tym monitoring social media umożliwia śledzenie poczynań konkurencji i tego, co dzieje się w branży. Trudno jednak o analizę bez wspomagania się dodatkowymi aplikacjami. Sprawdź narzędzia, które ułatwią monitorowanie mediów społecznościowych i analizy.
Najlepsze aplikacje do analizy social mediów
Zacznijmy od tego, że rynek jest niezwykle rozwinięty i dostępna jest cała gama narzędzi i aplikacji do analizy social mediów. Nie jest łatwe więc wybranie tych, które są intuicyjne w obsłudze, efektywne i po prostu dostarczają takich informacji, jakich potrzebujesz. Wyselekcjonowaliśmy kilka najlepszych appek i prezentujemy ich funkcjonalności oraz zalety. Sprawdź!
- HootSuite
Aplikacja obsługuje najpopularniejsze platformy social media – Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube oraz Pinterest. Pozwala na publikację postów, ale także przeglądanie aktywności i odpowiadanie na komentarze. HootSuite wyświetla także dokładne statystyki dotyczące polubień, obserwujących użytkowników i wielu innych danych, a przy tym umożliwia ich eksport.
- Keyhole
Świetne narzędzie do śledzenia słów kluczowych i hashtagów, a także skutecznej analizy zasięgu i aktywności wokół nich. Analiza dotyczy takich platform społecznościowych, jak TikTok, Instagram, Facebook, Twitter czy YouTube. Oferuje przyjazny pulpit nawigacyjny, na którym można monitorować wzmianki na temat firmy i sortować je według swoich kryteriów. Keyhole automatyzuje raporty w mediach społecznościowych, co znacząco ułatwia analizy.
- SocialBlade
To narzędzie, które umożliwia błyskawiczną analizę profili w social media – m.in. na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, TikToku i innych. Pozwala optymalizować treści przeznaczone na social media, a przy tym umożliwia skuteczną analizę rynku, konkurencji oraz influencerów.
- Sprout Social
Kompleksowe narzędzie zintegrowane z Google Analitycs, umożliwiające dokładną analizę i monitorowanie własnych kont na portalach społecznościowych (m.in. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter czy Pinterest). Pozwala na śledzenie trendów w mediach społecznościowych, aby upewnić się, że nasze treści rezonują i realizują cele marketingowe.
- NapoleonCat
Popularne narzędzie, pozwalające na analizę profilu w mediach społecznościowych. Oferuje kompletny zestaw narzędzi społecznościowych dla zespołów, automatyzuje część komunikacji z klientami, umożliwia monitorowanie skuteczności publikowanych treści oraz analizę kanałów konkurencji, a także tworzenie obszernych i atrakcyjnych raportów z wieloma danymi.
Więcej informacji na: https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/jak-monitorowac-social-media