Miasto wprowadza ciekawe innowacje. Miasto z przyszłością?

4
506
Designed by Freepik

Miasto coraz częściej stara się sprostać współczesnym oczekiwaniom mieszkańców. Z tego powodu miało dziś miejsce podpisanie ważnej umowy na realizacje e-usług w działalności Urzędu Miasta.

Co się zmieni?

Dziś (17.01) w Urzędzie Miasta miało miejsce podpisanie umowy z firmą Sygnity S.A. z Warszawy. Celem tego projektu jest szeroko rozumiane podniesienie e-usług świadczonych przez miasto Zielona Góra. – Często korzystamy z telefonów. Nie wyobrażamy sobie życia bez telefonów i internetu, dlatego chcemy, żeby ten kontakt z Urzędem Miasta był lepszy – powiedział prezydent Janusz Kubicki. Miasto dostrzega skutki wprowadzenia tego innowacyjnego rozwiązania, czyli m.in. wzrost umiejętności społeczeństwa w kwestii wykorzystywania narzędzi informacyjnych. – Chcemy poprawić wizerunek miasta – dodaje prezydent i zapowiadam co kryje się pod tymi e-usługami.

E-usługi Urzędu Miasta:

– Aplikacje mobilne, które pozwolą na zgłaszanie nieprawidłowości z możliwością dołączenia zdjęć np: ubytków w drodze, chodnikach, rozmaite miejskie bałagany. Mieszkańcy będą mogli zgłaszać to za pomocą aplikacji. Ponadto aplikacja będzie posiadała moduł GPS, więc miasto będzie od razu wiedziało w którym miejscu znajduje się zgłaszany problem.
– Aplikacja służąca komunikacji dwubiegowej między urzędem, a mieszkańcami. Czyli nie tylko mailem, ale też sms’em, z informacjami o stanie realizacji zgłoszenia mieszkańców.
– Aplikacja dotycząca stanu oraz dostawy wody, prądu, kanalizacji, miejsca poboru wody. -Informacje dotyczące urządzeń ratujących życie i tego, gdzie się znajdują.
– Aplikacje, dzięki którym będzie można zgłaszać informacje dotyczące imprez, jakie dzieją się w mieście.
– Będzie możliwość uzyskiwania informacji dot. różnego rodzaju sytuacji kryzysowych.
– Możliwość e-płatności. Skończą się kolejki do kasy w Urzędzie Miasta.
– Będzie opracowana aplikacja związana m.in. z planem zagospodarowania przestrzennego.

Dla mnie zwlekanie z wprowadzeniem tego projektu związane były ze środkami finansowania. Dzięki środkom unijnym w końcu to się udało – powiedział prezydent Janusz Kubicki. Innowacje te będą działać nie tylko w aplikacjach na smartfonach, ale także przez przeglądarki internetowe.

Koszt realizacji to ponad 5 mln zł. Czas realizacji: sierpień 2018

PODZIEL SIĘ

4 KOMENTARZE

  1. I znowu 5 mln na bezsens.po co mi aplikacja umozliwiajaca kontakt z urzedem ?to jest wymyslone dla wygodnych ludzi,ktorym nie chce sie dupy ruszyc do tego jakze swoja droga 'uroczego’,miejskiego gmachu.czy nikt nie pomyslal o parkomacie w formie aplikacji?czy nikt nie pomyslal o aplikacji umozliwiajacej kupno biletu mzk z pozycji telefonu ? Czy srednia wieku ludzi pracujacych nad takimi zagadnieniami w ZG wynosi 70 lat? Strasznie archaiczne macie te pomysly drodzy Państwo.

  2. Ci, którym nie chce się ruszyć d… mogą zwyczajnie siedzieć w pracy i nie być w stanie wziąć wolnego w celu załatwienia sprawy w urzędzie.

  3. Panie Michale, a słyszał pan o takiej aplikacji jak Mobilet, która z dobry rok już u nas działa i w której może pan płacić właśnie za parkowanie w strefie i bilety mzk?

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here