Masz genialny pomysł na promocję podczas targów? Wcześniej sprawdź, jak będzie wyglądał w praktyce

0
28
e – scenografia eventowa

Branżowe konferencje, targi i inne wydarzenia są dla wielu firm doskonałą okazją do promocji. Czy to oferowanych przez nie produktów, czy też swojej pobocznej działalności, np. akcji charytatywnych. Każdy taki event przyciąga określoną publiczność: liczne audytorium potencjalnych klientów, partnerów biznesowych, opiniotwórcze media etc. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, jak ważny dla wizerunku przedsiębiorstwa/marki będzie odbiór prezentacji czy wystąpienia. Tylko porządne przygotowania gwarantują uzyskanie założonych efektów – jednym z elementów, któremu warto poświęcić szczególną uwagę, jest zaprojektowanie scenografii eventowej i całej oprawy.

Lepiej zawczasu przetestuj koncepcję, zanim popełnisz nieodwracalny błąd

Efektowna strona wizualna niewątpliwie pozwala zaznaczyć obecność firmy na targach i skutecznie przyciąga uwagę. Pytanie tylko, czy zaplanowane dekoracje na pewno wywołają pożądaną reakcję? Z tym zawsze jest pewien problem: to, co nieźle wygląda na szkicach koncepcyjnych, nie zawsze przynosi zamierzony skutek w rzeczywistości. Nieocenioną pomocą w tym względzie są nowoczesne technologie, z trójwymiarowymi wizualizacjami na czele. Komputerowa symulacja w wysokiej rozdzielczości pozwala z dużym wyprzedzeniem zobaczyć, jak scenografia eventowa i pozostałe elementy oprawy będzie prezentowała się w praktyce. Taka „próba generalna” w rzeczywistości wirtualnej zwykle kosztuje znacznie mniej, niż testowanie pomysłów poprzez budowanie prowizorycznych modeli. W ten prosty sposób łatwo ocenić realne koszty promocji podczas targów, a co równie cenne: skonfrontować pierwotne założenia z opiniami współpracowników oraz ewentualnie wprowadzić do projektu niezbędne korekty.

Zaawansowaną grafikę komputerową bardzo trudno odróżnić od prawdziwych zdjęć

Być może niektórzy obawiają się, że wizualizacje 3D okażą się niedoskonałe i symulacja niewystarczająco wiernie odda rzeczywiste cechy zaprojektowanych dekoracji. Cóż, tego rodzaju wątpliwości już dawno straciły rację bytu. Specjaliści od identyfikacji wizualnej z polskiego studia Zaplecze Graficzne tłumaczą, że aktualnie artyści dysponują zaawansowanymi narzędziami i maszynami dla profesjonalistów o wysokiej mocy obliczeniowej. Dzięki nim są w stanie każdy, nawet najbardziej nietypowy pomysł odtworzyć z nadzwyczajną precyzją. Z kolei duże doświadczenie w branży pozwala im realistycznie osądzić, które rzeczy będą wykonalne, a co lepiej jeszcze dopracować. Fachowa sugestia z zewnątrz zawsze się przydaje, choćby dla ostudzenia głów przesadnie rozgrzanych własną kreatywnością.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here