Kosztorys i scenariusz eventu – jak przygotować?

0
692
fot. materiału prasowe

Jeśli planujesz wydarzenie, prędzej czy później będziesz musiał stworzyć scenariusz oraz kosztorys eventu. To prawdopodobnie dwa najważniejsze dokumenty, którymi będziesz się posiłkować w trakcie organizacji i przebiegu imprezy. Co wziąć pod uwagę przy ich tworzeniu i jakie elementy ułatwią Ci pracę?

Kosztorys eventu – co powinien zawierać?

Budżet wydarzenia to jeden z najważniejszych elementów, podczas planowania i organizacji imprezy. Dlatego kosztorys eventu powinien być opracowany w najdrobniejszych szczegółach, a następnie na bieżąco weryfikowany. Jakie koszty powinny się w nim znaleźć?

  • Obiekt, w którym odbędzie się event – koszt wszystkich sal (np. konferencyjnych lub sali koncertowej). Jeśli organizujesz imprezę firmową z atrakcjami na zewnątrz, weź pod uwagę koszt wynajęcia przyległych terenów (np. korty tenisowe, bieżnia itp.)
  • Noclegi dla gości i uczestników;
  • Catering – restauracja w hotelu lub zapewniony przez firmę cateringową;
  • Oprawa techniczna – sprzęt do prezentacji, transmisji, nagłośnienie, oświetlenie, scena;
  • Scenografia;
  • Program artystyczny;
  • Wynagrodzenie dla ekspertów i artystów;
  • Wynagrodzenie dla agencji eventowej i innych podwykonawców;
  • Wynagrodzenie dla obsługi;
  • Ochrona i zabezpieczenie eventu (zwłaszcza w przypadku imprez masowych);
  • Stworzenie, druk i dystrybucja materiałów promocyjnych oraz konferencyjnych;
  • Stworzenie strony internetowej eventu;
  • Promocja wydarzenia.

To najważniejsze elementy, ale oczywiście nie wszystkie. Pamiętaj także o tym, że kosztorys eventu zawiera koszty stałe i zmienne.

Więcej o tym, jak sporządzić kosztorys i scenariusz eventu, znajdziesz na: https://emtg.pl/

Scenariusz eventu – co powinno się w nim znaleźć

Podobnie jak kosztorys, scenariusz eventu jest dokumentem, który prawdopodobnie będziesz wiele razy modyfikować. Stworzenie ramowego planu pozwoli Ci jednak zminimalizować konieczność improwizacji, a także ułatwi działanie Twoim współpracownikom i podwykonawcom. Co powinien zawierać przykładowy scenariusz eventu?

  • Harmonogram imprezy;
  • Opis imprezy oraz jej poszczególnych etapów;
  • Działania operacyjne;
  • Określenie potencjalnego ryzyka;
  • Niezbędne dokumenty.

To ogólne aspekty, na które dzielimy scenariusz eventu. Ostateczny dokument powinien zawierać:

  • Ramowy plan i przebieg imprezy, w dalszej kolejności rozpisany na godziny i minuty;
  • Uwagi dla artystów, konferansjera, hostess, obsługi;
  • Uwagi techniczne związane z nagłośnieniem i oświetleniem;
  • Uwagi dla reżysera, scenografa i producenta;
  • Informacje o grupie docelowej;
  • Informacje o liczbie i rodzajach atrakcji;
  • Informacje o przerwach, ewentualnych posiłkach itd.

Scenariusz eventu to nie tylko pomoc techniczna. To także forma komunikacji ze wszystkimi osobami obsługującymi imprezę. Dlatego zadbaj o to, aby był napisany w jasny i przejrzysty sposób, bez trudnych do rozszyfrowania skrótów.

Choć najczęściej za stworzenie scenariusza eventu odpowiada ostatecznie jedna osoba, to warto opracować go z innymi pracownikami, na zasadzie burzy mózgów. Pomoże to w znalezieniu oryginalnych i praktycznych rozwiązań, ale także sprawi, że cały zespół będzie od początku wdrożony w plan działania.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here