Jest propozycja stworzenia kolei miejskiej. Gdzie będą przystanki?

4
1979
Nowe nazwy na tablicach PKP w Zielonej Górze

Platforma Obywatelska proponuje powstanie tzw. kolei miejskiej, która w znacznym stopniu moglaby usprawnić ruch w mieście. – Transport szynowy, to normalne rozwiązanie przy aglomeracji miejskiej. My, jako Platforma Obywatelska, to wykonamy.  Nie będzie czekania po 20 lat- mówił podczas konferencji prasowej Marcin Pabierowski, zielonogórski radny. Pomysł uruchomienia kolei miejskich jest związany ze skomunikowaniem os. Leśnego i os. Leśny Dwór z resztą miasta. – Trzeba będzie porozumieć się z PKP. Jest to duża perspektywa i bardzo ważna dla os. Leśnego i Leśny Dwór. Pamiętajmy, że dalej Trasa Aglomeracyjna nie jest wykonywana od strony os. Zacisze, a ul. Wojska Polskiego jest przeładowana. To jest rozwiązanie, które pozwoli udrożnić ruch. W związku z tym proponujemy budowę przystanków i skomunikowanie szynobusem, lub koleją miejską – wyjaśnia Pabierowski. Gdzie miałyby powstać przystanki?-  Oś. Leśne, Oś Zaciesze, Al. Zjednoczenia, Batorego, stacja Zielona Góra (główna), Uniwersytet, Kisielińska dzielnica
meszkaniowa (docelowo stacja Zielona Góra wschodnia), Park Naukowo-Technologiczny – wymienia radny.

 

  •  

PODZIEL SIĘ

4 KOMENTARZE

  1. Panie Pabierowski!!!
    Jest Pan uważnym czytelnikiem forum Gazety Lubuskiej.
    Dlatego przypominam, że to ja pierwsza pisałam w GL o kolei miejskiej. W związku z tym pański pomysł czy też Platformy traktuję jako plagiat.
    Poza tym, żeby pomysł miał rację bytu to kolej powinna zaczynać się w Słonem – jest infrastruktura czyli stacja, gdzie pociągi mogą mieć punkt końcowy niekolidujący z innymi kursującymi na tej trasie, a kończyć się np. w Niedoradzu lub Nowej Soli.
    Ważny tu jest czynnik demograficzny co może potwierdzić wasz fachowiec Kotylak bo ponoć się na tym zna lub Tykwiński.

  2. Dla ułatwienia:
    Napisano 03 luty 2017 – 09:28

    Bardzo ciekawy temat. Ja też już pisałam tu na ten temat. Rozmawiałam z prezydentem Kubickim przy okazji kampanii wyborczej. I nic.

    Ale rozwijając temat to aby taka linia miała sens to powinna mieć jeszcze przystanek na Wyspiańskiego przy pętli autobusowej. Połączone zostaną oba kampusy uczelni.

    Była okazja do budowy przy okazji modernizacji linii kolejowej. Zmarnowana szansa.

    A linia powinna przebiegać od Niedoradza do Słonego, ze względu na możliwość zmiany toru jazdy pociągu. A dlaczego Niedoradz a nie Stary Kisielin – bo wtedy obejmie strefę aktywności gospodarczej w Nowym Kisielinie.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here