Jest projekt przebudowy prawoskrętu przy rondzie S. Batorego

6
1860
fot. ZielonaNews.pl

Prawoskręt z ul. Batorego w kierunku Trasy Północnej sprawia trudność wielu kierowcom.  O jego korektę pytał Sławomir Kotylak, zielonogórski radny: Kiedy zostanie dokonana korekta prawo-skrętu tj. pasa włączenia z kierunku od ul. S Batorego dla kierunku Trasa Północna.

Jak poinformował magistrat dokumentacja projektowa dotycząca przedłużenia istniejącej, dodatkowej jezdni do skrętu w prawo na relacji ul. Batorego – u. Trasa Północna została opracowana w 2018 roku. – Szacowany koszt realizacji inwestycji wynosi ok. 430 tys, zł brutto. Budowa uzależniona jest od posianych środków finansowych – poinformował magistrat. Miasto w 2017 roku przygotowało także dokumentację projektową dotyczącą przebudowy ronda Rady Europu. Przebudowa miałaby polegać na rozbudowie istniejących wylotów z ronda na ul. Poznańską oraz ul. Sulechowską do dwóch pasów ruchu.  – Przedmiotowy projekt obejmuje również poszerzenie ul. Poznańskiej na odcinku od ronda do ul. Gorzowskiej do przekroju 1×4, a także budowę obustronnych ścieżek rowerowych w ciągu ul. Poznańskiej. Szacowany koszt realizacji inwestycji wynosi ok. 3,5 mln zł brutto. Budowa uzależniona jest pd posiadanych środków finansowych – poinformował urząd miasta.

 

PODZIEL SIĘ

6 KOMENTARZE

  1. Ja się tak naprawdę zastanawiam, czy za akceptacje i realizacje takich projektów, które teraz trzeba poprawiać nie powinno się pociągać do odpowiedzialności. Przecież obydwa skrzyżowania sprawiały problemy od samego początku, bo zostały źle zaprojektowane, przy czym zjazd z ronda Rady Europy na Sulechowską to jest poezja – to skrzyżowanie powinni pokazywać na całym świecie jako przykład jak nie projektuje się organizacji ruchu na rondzie. Z każdej strony 2 pasy wjazdowe na rondo, ale na Sulechowską (gdzie też są 2 pasy w każdym kierunku) zjazd jest tylko z jednego pasa. I dziwią się potem wszyscy, że korki się tworzą.

  2. Nie rozumiem, jak można tak spierniczyć ronda (S.Batorego i Rady Europy) – od kiedy to na trasie – z zasady tranzytowej maluje się jakieś turbiny ? Na rondach pozostałych nie robi się tłoczno, a jak już to ruch rozładowuje się w niewielkim czasie. Jest tyle miejsca wokół wspomnianych rond by zrobić bezpieczne prawoskręty, dotyczy to także ronda (za małego) prof.M Eckerta, co za tłuk „klepnął” takie buble ? O rondzie na Wrocławskiej nie wspomnę, oby tylko pan Andrzej Huszcza doczekał „swojego” ronda i by w końcu mieszkańcy byli zadowoleni z dobrego rozwiązania, bo jak tak dalej pójdzie to ktoś kiedyś da komuś w zęby.

  3. Obcy nie wybierali niepełnosprawnego na kolejną kadencję , tak jak my nie wybieraliśmy warsiawiakom ćpuna i durnia .

  4. Na Rondzie Rady Europy potrzebne są wiadukty górą dla ruchu tranzytowego.

  5. Bezkolizyjny prawoskręt z Trasy Północnej na ul. Sulechowską zmniejszy korki na TP o połowę.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here