Jak promować konto na Spotify? Praktyczne porady, dzięki którym zyskasz popularność

0
330
kup obserwacje na spotify
fot. materiały prasowe

Media społecznościowe już dawny zyskały status skutecznych narzędzi marketingowych. Za ich pośrednictwem można wypromować własną markę czy zwiększyć konwersję sprzedaży. Zbudowanie zaangażowanej społeczności odbiorców to krok milowy na drodze do sukcesu w biznesie. Do głównych mediów społecznościowych w ostatnim czasie dołączyły także platformy streamingowe. Okazuje się, że odtworzenia na Spotify również mają duże znaczenie dla twórców. Wyjaśniamy zatem, jak promować konto na Spotify.

Jak promować konto na Spotify? Praktyczne wskazówki

Mernikiem popularności w mediach społecznościowych są obserwujący, lajki i komentarze. W przypadku takiej platformy jak Spotify również istotne są liczby – przede wszystkim odtworzenia na spotify.

Nie dziwi zatem fakt, że twórcy (muzycy, wokaliści, kompozytorzy, ale także autorzy podcastów) chcą w jakiś sposób wpłynąć na zwiększenie liczby odtworzeń swoich utworów. Ważni są również obserwujący na spotify.

Im większa liczba obserwujących – tym większa popularność konta i jego zasięg. To działa w przypadku wszystkich mediów społecznościowych. Nie inaczej jest w przypadku platform streamingowych.

Przejdźmy zatem do rzeczy: jak wypromować swoje konto na Spotify? Po takim wstępie nietrudno się domyślić, że pierwszym krokiem jest zdobycie followersów. Nie ma co się łudzić – samodzielne zdobycie obserwujących to żmudna praca, której efekt wcale nie jest taki oczywisty.

Przyciągnij followersów

Dobrym ruchem jest więc nabicie obserwujących na profilu przez zakup followersów. Jest to sprawdzone działanie marketingowe, dzięki któremu firmy oraz twórcy promują swoje konta na różnych kanałach i w mediach społecznościowych.

Algorytmy są nieubłagane – bez przyrostu obserwujących po prostu nie będą promować twojego konta. Jeśli natomiast zdobędziesz obserwujących – algorytmy będą wówczas polecać twój profil innym użytkownikom. Jest to tak zwany efekt kuli śnieżnej, ponieważ dzięki temu sama platforma promuje twoje utwory i generuje zainteresowanie twoim kontem.

Zadbaj o dużą liczbę odtworzeń

Odtworzenia nie tylko świadczą o popularności twórcy, ale przynoszą także wymierne korzyści. Za każde odtworzenie artysta otrzymuje określoną kwotę pieniędzy. Im większa liczba odtworzeń – tym większe zarobki w serwisie Spotify. Oczywiście odtworzenia też wpływają na algorytmy i budują popularność konta.

Dobra wiadomość jest taka, że odtworzenia również można kupić. Jest to niewielki wydatek, który szybko się zwraca. Duża liczba odtworzeń sprawia natomiast, że algorytmy Spotify umieszczają twoją muzykę na polecanych playlistach utworów. Dzięki temu docierasz do szerokiego grona odbiorców, a twoja popularność sukcesywnie rośnie.

Masz gwarancję dobrze wykonanej usługi; wystarczy bowiem zaledwie 30 sekund, by Spotify uznało odtworzenie utworu. Niemniej dobra firma zajmująca się sprzedażą odtworzeń zapewnia odsłuchiwanie całych utworów przez realnych użytkowników. Zyskasz w ten sposób dobrej jakości bazę obserwujących.

Wykorzystuj sieci połączeń w mediach społecznościowych

Wszelkiego rodzaju media społecznościowe i platformy streamingowe to obecnie organizm połączony. Ciężko promować muzykę wyłącznie na Spotify for artists. Jako twórca na pewno aktywnie prowadzisz profil artysty na Facebooku, Instagramie czy Linkedin.

Udostępniaj swoją muzykę za pośrednictwem tych mediów, twórz zajawki i zapowiedzi, pokazuj fanom, nad czym aktualnie pracujesz itd. Po prostu bądź w kontakcie ze swoimi fanami i regularnie przypominaj im o swojej muzyce lub podcastach, które nagrywasz.

W przypadku tych drugich ważna jest systematyczność i pomysłowość. Podcasty muszą być ciekawe i pojawiać się w odcinkach, na które obserwujący czekają.

Pamiętaj też, aby dodawać do postów odpowiednie hasztagi – #spotify, #spotifymusic, #nowplaying itp.

Twórz ciekawe playlisty

Twórz także playlisty, które udostępnisz swoim fanom do odsłuchu. Na liście muszą się oczywiście znaleźć twoje utwory. Playlista powinna zawierać numery innych artystów, ale wpisujące się w określony nurt muzyczny. Takie playlisty pozwalają słuchaczom na odkrywanie nowych utworów.

Playlista może być skomponowana w oparciu o nastrój (na przykład melancholijna), porę roku (utwory wakacyjne) czy jakieś wydarzenie (na przykład imprezowa). Zastanów się chwilę nad ułożeniem utworów – niech opowiadają jakąś historię i płynnie się zmieniają. To zawsze przyciąga fanów. Pamiętaj też, by promować swoje playlisty.

Sprawdzaj statystyki i trzymaj rękę na pulsie

Ważne, by pobrać aplikację mobilną (jest dostępna dla systemu Android lub iOS) i dołączyć do Spotify for Artists. Dzięki temu możesz na bieżąco przeglądać statystyki dotyczące odbiorców, a także swobodnie zarządzać profilem wykonawcy.

Warto wiedzieć także o tym, że Spotify oferuje płatną reklamę. Jeśli masz budżet, to oczywiście możesz korzystać z takiej opcji. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, by tworzyć własną muzykę, która będzie po prostu dobra. Jeśli wkładasz w to całe swoje serce i tworzysz utwory zgodne ze swoją koncepcją – na pewno zobaczysz efekty.

Kupno obserwujących i odtworzeń pozwala w szybki sposób zbudować popularność konta. Pamiętaj jednak, że w przypadku rynku muzycznego i show-biznesu cierpliwość jest ważną cechą. Czasem jakiś utwór staje się viralem w najmniej spodziewanym momencie.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here