Decyzje podatkowe od kilku lat są przekazywane mieszkańcom poprzez pracowników miejskich urzędów. Miasto zrezygnowało z wysyłania ich drogą pocztową.
Zmiany w opłatach
Podatek od nieruchomości płaci się raz na rok. Jak mówi na antenie Radia Zielona Góra skarbnik Emilia Wojtuściszyn tegoroczne opłaty nie różnią się od poprzednich, zatem kwota będzie podobna. Skarbnik przypomina, że doręczyciele są tylko od przekazywania decyzji, nie pobierają oni opłat. Każdy taki doręczyciel ma upoważnienie od prezydenta miasta. Można poprosić o wylegitymowanie i wówczas posłaniec ma w obowiązku pokazać upoważnienie oraz dowód osobisty.
Za podatek od nieruchomości, bądź podatek rolny lub leśny można płacić w kasie Urzędu Miasta w każdy dzień między 8:30, a 14:00. Poza tym można zrobić tradycyjny przelew na konto podane na decyzji lub skorzystać z płatności internetowej.
Decyzje podatkowe poszły w obieg
Doręczyciele będą pukać do drzwi mieszkańców i roznosić decyzje do 28 lutego. Termin wpłaty pierwszej raty to 15 marca.