Co z połączeniami kolejowymi do Warszawy? Jest odzew PKP

3
2232

Do biura Rady Miasta wpłynęło pismo PKP Intercity w odpowiedzi na apel radnych Zielonej Góry dotyczący przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Zielona Góra-Warszawa.  Przypomnijmy, że w grudniu podczas sesji rady miasta radni przyjęli apel przygotowany przez klub Koalicji Obywatelskiej. Apel dotyczył m.in. niekorzystnych połączeń z Warszawą, które po zmianach rozkładu (9 grudnia 2018) są niekorzystne i mało dogodne dla mieszkańców miasta. Radni wyrazili zaniepokojenie faktem, że z rozkładu zniknął pociąg o nazwie „Zielonogórzanin” (Apel radnych Zielona Góra w sprawie przywrócenia połączeń kolejowych)

Co z połączeniami kolejowymi do Warszawy? Będą alternatywne?

PKP intercity pozbawiło nas dogodnych połączeń z Warszawy. Te połączenia były czytelne i akceptowalne przez zielonogórzan Pociąg do Warszawy był o 5.00 rano i dojeżdżaliśmy na 11.30. Mogliśmy z Warszawy wracać o 18.55. Wielu zielonogórzan dojeżdżało na jeden dzień. Zmieniły się też nazwy. Teraz mamy: “Konopnicka”, “Warta” zniknęła nazwa “Zielonogórzanin”. To są zmiany niedyskutowane, nieprzemyślane. Mamy polepszać połączenia ze stolicą. Czas przejazdów też się zwiększył. Te godziny są nieprzyjazne, czasy się wydłużają, i dlatego apel by te zmiany wprowadzić i te połączenia poprawić – mówił podczas konferencji prasowej radny Marcin Pabierowski. W odpowiedzi na apel PKP IC zaproponowało alternatywne rozwiązania dla obecnego rozkładu jazdy, które mogą być uwzględnione najwcześniej 10 marca. – W związku ze zmianami PKP IC wystąpiło do PKP PLK z wnioskiem o uruchomienie do stacji Zielona Góra łącznika od pociągu „Gombrowicz” wyjeżdżającego z Warszawy Centralnej o godz. 19.53 (od poniedziałku do piątku i w niedzielę) – czytamy w piśmie. PKP IC proponuje także uruchomienie nocnego łącznika ze stacji Zielona Góra do pociągu „Uznam” zapewniającego dojazd na godz. 7.00 do Warszawy, bądź alternatywnie, uruchomienie dziennego pociągu relacji Zielona Góra – Warszawa Wschodnia z wyjazdem z Zielonej Góry ok. godz. 5.00.  PKP IC rozważa także, że po całkowitym zakończeniu modernizacji i oddaniu do eksploatacji linii kolejowej nr 3 (Poznań-Warszawa), z zakładami parametrami linii w perspektywie do 2022 roku, zwiększona zostanie oferta przewozowa na ciągu komunikacyjnym Warszawa – Poznań – Zielona Góra przez Kutni, Konin. Poniżej publikujmy odpowiedź PKP Intercity.

PODZIEL SIĘ

3 KOMENTARZE

  1. Dla kolejarzy to wszystko jest takie trudne jakby to robili po raz pierwszy w życiu.
    Pytam się jaka była prawdziwa przyczyna likwidacji „Zielonogórzanina”?
    To że linia kolejowa z Poznania do Warszawy jest modernizowana to już trwa i jeszcze potrwa, ale o tym nie wiedzą radni z Zielonej Góry. Dlatego zadają naiwne pytania.
    Ja proponuję przywrócenie „Zielonogórzanina” wg rozkładu jazdy z przed zawieszenia, oczywiście z dostosowaniem do potrzeb PKP na czas remontu linii Poznań – Warszawa. Pociąg powinien kursować cały czas nawet w okresie remontu linii Sulechów – Zbąszynek. W tym czasie skład pociągu kończyłby bieg w Zbąszynku a dalej komunikacja zastępcza autobusem do Zielonej Góry.
    Tak namieszali z pociągami, a rozwiązanie zaproponowane przez PKP IC jast najbardziej kosztowne i będzie argument, że połączenia nie są rentowne i odetną Zieloną Górę od Warszawy.

  2. poza Zielonogórzaninem powinien wrócić też LUBUSZANIN, najlepiej w relacji do Terespola oraz DIONIZOS który kilka lat temu także kursował!

  3. To nie historia kolejnictwa. „Zielonogórzanin” był bardzo dobrym połączeniem i nawet w Warszawie dawał dobre przesiadki dalej, choćby do Lublina.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here