Trwa budowa nowego centrum handlowego w Zielonej Górze. Otwarcie wiosną 2022 (ZDJĘCIA)

0
14437
fot. materiały prasowe

W Zielonej Górze powstaje nowe centrum handlowe Stop Shop. Otwarcie ma się odbyć już wiosną tego roku.




Stop Shop w Zielonej Górze

W ramach STOP SHOP Zielona Góra powstanie łącznie 12 sklepów na dostępnej powierzchni pod wynajem prawie 6.700 m kw. Otwarcie parku handlowego planowane jest na wiosnę 2022 roku. Bezpośrednio przed STOP SHOP-em dostępnych będzie ok. 160 miejsc parkingowych. Zielonogórski projekt realizowany będzie w sąsiedztwie istniejącego już supermarketu oraz sklepu Bricomarche. Czytaj więcej: Stop Shop w Zielonej Górze

Stop Shop Zielona Góra. Gdzie będzie zlokalizowany?




STOP SHOP Zielona Góra zlokalizowany będzie w rozwijającej się dynamicznie wschodniej części miasta, bezpośrednio przy osiedlu Pomorskie, przy łączącej z centrum miasta Szosie Kisielińskiej, w pobliżu ronda Orląt Lwowskich. Dojazd do parku handlowego będzie możliwy także z ulicy Kętrzyńskiej, która łączy tę część miasta z drogą ekspresową S3. Łączny zasięg nowego STOP SHOP-u oszacowano na ponad 270.000 osób. Oznacza to, że tylu klientów będzie mogło dotrzeć do nowego parku handlowego w przeciągu 30 minut jazdy samochodem.

Przebudowa drogi w związku z budową Stop Shop




W związku z budową centrum handlowego przebudowywana jest Szosa Kisielińska. Inwestycja polega na rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 262 (Szosa Kisielińska w Zielonej Górze) na odcinku od przystanku autobusowego do ronda Orląt Lwowskich w Zielonej Górze. Planuje się rozbudowę istniejącego dotychczasowego układu komunikacyjnego o dodatkowa jezdnię, ścieżkę pieszo-rowerową, ścieżkę rowerową i chodnik oraz infrastrukturę niezbędną do funkcjonowania rozbudowywanej drogi. Jak informował magistrat projekt zakłada przebudowę istniejącej jezdni oraz budowę nowej po stronie północnej. Obie jezdnie o szerokość 6,50 m wyposażone zostaną po dwa pasy ruchu o szerokości 3.25m każdy, przeznaczone do jazdy w tym samym kierunku. Przewiduje się także budowę dwóch dodatkowych prawoskrętów przy istniejącym rondzie (na relacji Szosa Kisielińska Kętrzyńska oraz Kętrzyńska Szosa Kisielińska) oraz wysp kanalizujących na rondzie Orląt Lwowskich oddzielających jezdnie ronda od jezdni prawoskrętów.

Dodatkowe pasy




Zaprojektowano również dodatkowe pasy przeznaczone do skrętu w prawo oraz w lewo na zjazdach. Ponadto projektuje się ścieżkę pieszo-rowerową o szerokości 3,00 m zlokalizowaną po północnej stronie jezdni. Projekt przewiduje także przebudowę istniejącego chodnika usytuowanego wzdłuż południowej jezdni do ronda Orląt Lwowskich.

– Przebudowa chodnika polegać będzie na jego zastąpieniu chodnikiem o szerokości 1,5 m oraz przylegającą do chodnika ścieżka rowerową o szerokości 2,00 m Dodatkowo zostanie przebudowany zjazd publiczny (przy Konfinie) oraz zostaną skorygowane łuk zjazdu, a na wysokości zjazdu na szosie pojawi się wyspa kanalizująca. Termin realizacji planowany jest do końca bieżącego roku – informowali urzędnicy.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here