Jak nadać charakteru firmie i zostać zapamiętanym? Sposoby wyróżnienia się!

0
120
fot. materiały prasowe

W większości branż panuje średnia lub nawet duża konkurencja. Kolejne firmy powstają i upadają, nie mogąc zachęcić klientów i zatrzymać ich przy sobie. Aby funkcjonować skutecznie w aktualnej rzeczywistości rynkowej, nie wystarczy oferowanie dobrego produktu – trzeba jeszcze jakoś się wyróżnić spośród licznych przedsiębiorstw sprzedających niemal to samo. Jak to zrobić i jednocześnie nie zbankrutować?

Wybieraj gadżety z głową

Targi, dni otwarte, konferencje, eventy – to wszystko okazje do zamawiania gadżetów. Prezenty mogą być również wręczane członkom delegacji odwiedzającym firmę czy najważniejszym klientom, nie tylko w okresie świątecznym. Jak wybrać spośród ogromnej ilości opcji gadżetów reklamowych – żeby dotrzeć do klienta a jednocześnie nie wydać majątku?

Przede wszystkim postaw się na miejscu klienta. Co chciałbyś dostać w gratisie – firmową maskotkę czy parasol? Kiepskie słuchawki czy porządny kubek? Unikaj gadżetów niepraktycznych i postaw na te, które rzeczywiście będą na co dzień używane – długopisy, notesy, kalendarze, kubki, podkładki pod mysz, pamięci przenośne. Brzmi nudno? Wszystko zależy od tego, jak zaplanujesz nadruk. Propozycje na naprawdę ciekawe logowane kubki ceramiczne znajdziesz tutaj.

Wypracuj własny styl komunikacji

Co robisz z mailami i newsletterami wpadającymi codziennie na twoją skrzynkę? Prawdopodobnie kasujesz je nawet bez przeczytania – bo wysyłająca je firma nie popisała się w zakresie zdolności komunikacyjnych. Suche, nudne wiadomości nie przyciągają klientów – i to właśnie kolejne pole do wyróżnienia się.

Stwórz własny język i styl komunikacji marketingowej. Dopasuj go do grupy docelowej, łącznie z szatą graficzną. Przeszkol swoich handlowców, aby w trakcie rozmów z klientami również przybierali odpowiedni ton. Nie sugeruj się przy tym działaniami konkurencji – być może to oni wkrótce będą naśladować ciebie.

Daj klientowi coś ekstra

Klienci lubią być rozpieszczani – pamiętaj o tym podczas całego procesu ich obsługi i komunikacji z nimi. To właśnie drobny gest może zadecydować o tym, czy dana osoba ponownie skorzysta z twojej oferty, czy raczej skieruje się do konkurencji.

Takie podejście wcale nie musi być kosztowne. Do wysyłek dodawaj ręcznie napisaną kartkę informującą o tym, kto przygotował paczkę. Dzwoń do losowych klientów pytając, czy dostarczony produkt spełnia ich wymagania i co chcieliby poprawić. Spróbuj również zaangażować konsumentów w życie twojej firmy – poproś ich np. o robienie sobie zdjęć z produktami, które następnie będą umieszczane w sekcji look book na stronie internetowej lub w albumie w mediach społecznościowych.

Działaj w Internecie

A skoro już mowa o Internecie, to współczesna firma po prostu nie może bez niego funkcjonować. Masz przy tym możliwość wyboru rodzaju aktywności, jaką podejmiesz w sieci. Dla jednego przedsiębiorstwa idealna będzie strona korporacyjna z licznymi informacjami dot. marki, dla drugiej – rozbudowany profil w mediach społecznościowych.

Pamiętaj, że współczesny użytkownik przedkłada treści audiowizualne nad suche komunikaty – artykuły i posty wzbogacaj zatem zdjęciami, nie wahaj się również nagrywać krótkich filmików o charakterze instruktażowym lub nawet rozrywkowym.

Bądź społecznie odpowiedzialny

Dobrym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest angażowanie się w działania o charakterze lokalnym, świadczące o społecznej odpowiedzialności twojego biznesu. Nie musi się to od razu wiązać z dużymi wydatkami – wystarczy ufundować nagrodę w dzielnicowym festynie czy opłacić na rok akademik zdolnemu studentowi, który wybrał kierunek związany z twoją branżą.

Nie zapominaj również o trosce o środowisko naturalne. W swojej komunikacji marketingowej podkreślaj dbałość o przyrodę i faktycznie ją realizuj – od odpowiedzialnego segregowania odpadów aż po promowanie wśród pracowników komunikacji publicznej zamiast dojazdów samochodem.

Ciekawym pomysłem na zdobycie rozgłosu a jednocześnie przyszłych pracowników, jest nawiązanie współpracy ze szkołą ponadpodstawową i organizowanie praktyk zawodowych dla jej uczniów, z możliwością pozostawienia na etacie najlepszego ucznia z roku.

Powyższy katalog sposobów na wyróżnienie nie jest oczywiście zamknięty – możesz wzbogacać go o kolejne elementy, stawiając się na miejscu swoich klientów i zastanawiając się, czego mogą oni oczekiwać. Każdy spadek sprzedaży powinien być dla ciebie sygnałem, że coś wymaga zmiany. Warto także regularnie przeprowadzać badania satysfakcji klientów, by jeszcze lepiej wpasować się w ich potrzeby i poznać ich opinie bezpośrednio.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here