Jakie sposoby promocji wybrać przy zakładaniu sklepu internetowego?

0
139

Co roku rośnie liczba przedsiębiorców przenoszących swoją działalność do sieci. E-commerce staje się przymusem, jeśli pragniemy rozbudowywać swoją działalność i dbać o widoczność marki. W każdej branży jednak na nowicjuszy czeka obecnie pokaźna konkurencja – najczęściej bogatsza o lata reklamowania się w Google i pozycjonowania. Jak w tak trudnych realiach pozostać w rywalizacji i znaleźć się w zasięgu jednego kliknięcia, u czołu listy wyników (SERP)? Istnieją dwa, sprawdzone przez dekady sposoby, by sięgnąć po potencjalnych klientów z cyfrowego rynku. Postaramy się omówić je w krótkim poradniku napisanym przy współpracy ekspertów z branży.

Pozycjonuj się z dobrze zoptymalizowaną witryną

SEM, a więc Search Engine Marketing to po polsku marketing w wyszukiwarce internetowej. Dziś bowiem nie ma sensu się okłamywać, to gigant z Moutain View dyktuje warunki i umożliwia mniejszym markom dotarcie do upragnionych rzesz klientów. Oczywiście na własnych zasadach. Właśnie dlatego warto zaznajomić się usługami takimi jak SEO i pozycjonowanie stron, czyli pierwsze pozycje w rozległych menu agencji interaktywnych.

Przywołany skrót dotyczyć będzie oczywiście procesu optymalizacji strony, by jeszcze lepiej odpowiadała wymogom zmiennych algorytmów Google. Roboty indeksujące odwiedziwszy naszą witrynę powinny docenić jej wypracowaną przez seowców strukturę, doskonale zaprowadzone podziały zawartości, funkcjonalność, intuicyjną mapę, a także czysto techniczne sprawy, takie jak skrócony czas ładowania lub nie tracąca na wydajności i dobrze renderowana strona mobilna. Ważne okaże się też nasycenie treści frazami kluczowymi, a także odpowiednio dystrybuowane linkowanie wewnętrzne. Po zatroszczeniu się o „wrażenia” Googlebota, przyjdzie nam jednak stawić czoła zagadnieniom estetyki, komfortu, harmonii i łatwości obsługi w ramach filozofii designu, jaką niezmiennie jest UX, a zatem doświadczeń przeglądającego. Dopiero w dalszej kolejności dochodzą elementy pozycjonowania, takie jak regularne tworzenie wartościowych treści i gromadzenie zewnętrznych linków oraz sponsorowanych artykułów ze wzmiankami o firmie. Nie możemy także zapomnieć o social mediach i liczącej się wizji komunikacji z fanami i klientem.

Co możemy zrobić oprócz pozycjonowania

Jeśli jednak oczekiwanie na skutki kampanii pozycjonowania przychodzi Wam bardzo trudno, powinniście postawić na uzupełnienie batalii o pozycje skuteczną reklamą bezpośrednio na stronach rezultatów wyszukiwarki. Korzystając z narzędzia Google Ads od podstaw zaprojektujemy swój baner reklamowy do złudzenia przypominający organiczne wyniki. W przypadku kampanii linków sponsorowanych jesteśmy skazani na powodzenie, głównie dlatego, że lądujemy w pierwszej trójce dla obranych fraz związanych z działalnością.

Najpierw jednak ustanawiamy grupę docelową, porę wyświetlania, hasła oraz, last but not least, rodzaj rozliczenia. Specjalista PPC będzie w stanie skonfigurować naszą akcję promocyjną tak, że zapłacimy jedynie za kliknięcia potencjalnych klientów w odsyłacz, nie natomiast przy każdym wyświetlaniu reklamy. To świetny krok, jeśli chcemy przy okazji zwiększenia sprzedaży zyskać lepszą widoczność i postawić solidne podwaliny pod rozpoznawalność marki czy też skojarzenie jej z konkretnym asortymentem.

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/poznan/

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here