Radny apeluje o poszerzenie miejskiej strefy taxi. Bo przejazdy kosztują dużo

3
1577
fot. ZielonaNews.pl

W 2015 roku doszło do połączenia miasta Zielona Góra z gminą Zielona Góra. Teoretycznie jesteśmy jednym wielkim miastem, w praktyce są różnice, choćby te, które pokazują taryfikatory w taksówkach.



Więcej zapłacimy poza strefą miejską

Każdy, kto miał okazję korzystać z taksówki by z centrum pojechać do Raculi, zwłaszcza w godzinach nocnych, wie że podróż taka sporo kosztuje. Zapłacimy sporo więcej niż za pokonanie tej samej odległości w granicach miasta. Sprawę opłat za taksówki podniósł w interpelacji radny Mariusz Rosik.  Podkreśla, że sprawa podziału strefy miejskiej wciąż pozostaje nie rozwiązana.



Było spotkanie i dalej nic…

– W 2016 roku złożyłem moją pierwszą interpelacją dotyczącą zmiany podziału strefy miejskiej (dołączenie do strefy miejskiej sołectw położonych najbliżej miasta: Przylep, Łężyca, Racula, Drzonków, Stary i Nowy Kisielin) – przypomina M. Rosik. Po tej interpelacji co prawda odbyło się spotkanie z taksówkarzami, ale wiele z tego nie wynikło. – Na spotkaniu ustalono, że przedstawiciele korporacji w najbliższej przyszłości (po spotkaniu z pozostałymi korporacjami) odniosą się do propozycji poszerzenia strefy miejskiej oraz, że oznakują na taksówkach, ile kosztuje przejazd za 1 km w danej korporacji. Od spotkania miną wkrótce trzy lata a odpowiedzi nie otrzymaliśmy – zwraca uwagę radny.  I prosi prezydenta i radnych by włączyć do Miejskiej Strefy Taxi sołectwa: Przylep, Łężyca z os. Czarkowo, Racula, Drzonków, Stary Kisielin, Nowy Kisielin wraz ze strefa gospodarczą i parkiem technologicznym.

PODZIEL SIĘ

3 KOMENTARZE

  1. Również Ochlę należy włączyć do strefy miejskiej Taxi. Ochla bliżej znajduje się centrum miasta niż Nowy Kisielin.

  2. Powinno być oznakowanie jak w innych miasta Taxi strefa 1, Taxi strefa 2.
    Radnego pewnie razi nazwa „Miejska strefa taxi” 🙁

  3. Ale awanturować się z miastem to pierwsi. Oczywiście, że strefa I taxi powinna obejmować te sołectwa miejskie.
    Ale oni wolą wystawać na postojach jak jeździć. Lepiej wykonać jeden drogi kurs jak trzy tańsze.
    Prosta zasada ekonomiczna.
    A miasto jak ma możliwość ingerencji powinno to wykonać. Alby wydać jeszcze więcej koncesji na taxi i sami będą zabiegać o klienta obniżając stawki.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here