Wracamy do sprawy skażenia wody w Zatoniu. Wiemy, kto koordynował prace naprawcze

1
494
Skażona woda
fot; wordpress.com

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta radna Bożena Ronowicz poruszyła sprawę skażenia wody, jakie miało miejsce we wrześniu z ujęcia Zielona Góra – Zatonie.

Kto tak naprawdę zajmował się walką ze skażeniem?

Radna zarzuciła nieudolność i niewłaściwe kierowanie działaniami, które miały usunąć skutki skażenia wody z ujęcia Zielona Góra – Zatonie i skierowała do magistratu pytanie zaniepokojonych mieszkańców: Czy w naszym mieście pracuje zespół reagowania kryzysowego. – Z mocy ustawy taki zespół powinien być powołany i kto tym zespołem kieruje? Również, jeżeli jest problem, potrzebna jest pomoc wojewody w tym zakresie, na pewno wojewoda odpowiednie działania w tym zakresie podejmie i wsparcie w zakresie dodatkowych sił tutaj dostarczy – mówi radna Ronowicz. Magistrat informuje, że rzeczywiście w Zielonej Górze funkcjonuje i działa Miejski Zespół Zarządzania Kryzysowego (MZZK) powołany przez prezydenta miasta dnia 10 września 2015 r. – Przewodniczącym zespołu jest Prezydent Miasta, jego zastępcą Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta. W skład zespołu wchodzą kierownicy służb, inspekcji i straży oraz kierownicy instytucji niezbędnych w sprawnym zarządzaniu systemem bezpieczeństwa miasta. Zakres zadań zespołu określa ustawa o zarządzaniu kryzysowym, natomiast pracami zespołu kieruje przewodniczący lub jego zastępca – informuje magistrat.

Wspólne działania

W przypadku skażenia wody w ujęciu Zielona Góra – Zatonie został uruchomiono Zespół Zarządzania Kryzysowego Prezydenta Miasta. Ponadto Departament Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego podejmował szereg działań, które wspomagały zmagania Zielonogórskich Wodociągów i Kanalizacji w walce ze skażeniem. – Nie podejmowano i nie rozpatrywano wsparcia działań przez Wojewodę Lubuskiego, ponieważ zakres i rozmiar zaistniałej sytuacji był realizowany przez Departament i Spółkę i nie zachodziła taka potrzeba. ZWiK sp. z o. o. dysponowała wystarczającymi siłami i środkami w zakresie przeciwdziałania zagrożeniu. Skorzystano z pomocy Starostwa Powiatowego w zakresie użyczenia jednej przyczepy ze zbiornikiem i wodą pitną, którą do dyspozycji mieszkańców zlokalizowano na terenie Ochotniczej Straży Pożarnej „Sucha” – dodaje magistrat.

PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here