Uniwersytet Zielonogórski odwołuje zajęcia. Studenci muszą opuścić akademiki

0
1136

Uniwersytet Zielonogórski odwołuje zajęcia. Zajęcia nie będą odbywały się do odwołania. Być może część wykładów będzie odbywało się w trybie e-learnigu.

W związku ze wzrastającym w naszym kraju zagrożeniem epidemiologicznym koronawirusem SARS-CoV-2,  Zespół Antykryzysowy Uniwersytetu Zielonogórskiego podjął decyzję o bezterminowym odwołaniu z dniem 11 marca br. od godz. 11.00 wszystkich form zajęć dydaktycznych. Dotyczy to również zajęć kulturalnych i sportowych. Niedostępna dla korzystających z wypożyczalni i czytelni będzie również Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Studenci  mieszkający w domach studenckich mają nakaz opuszczenia ich do 13 marca br.  Nakaz ten nie dotyczy obcokrajowców.

To, że zostają odwołane zajęcia dydaktyczne nie oznacza, że Uczelnia będzie zamknięta. Wszyscy pracownicy – naukowi, dydaktyczni, administracja i obsługa wykonują swoje obowiązki w miarę możliwości normalnie.

Podtrzymane jednak pozostają decyzje dotyczące wprowadzenia obowiązku ograniczenia do minimum bezpośrednich kontaktów pracowników w pracy, a w celu zapewnienia komunikacji zaleca się wykorzystanie dostępnych organizacyjnych, technicznych i elektronicznymi środków komunikacji (telefon, wideokonferencje, poczta elektroniczna, poczta wewnętrzna itp.).

Szczegóły znajdują się w Komunikacie Zespołu Antykryzysowego Uniwersytetu Zielonogórskiego podpisanego przez Rektora UZ prof. dr. hab. inż. Tadeusza Kuczyńskiego (w załączniku).

 

 

Komunikat nr 5/2020
Zespołu Antykryzysowego Uniwersytetu Zielonogórskiego
Zielona Góra, 2020-03-11
 
W związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia koronawirusem SARS-CoV-2 zdrowia publicznego o znaczeniu międzynarodowym oraz z punktu widzenia zagrożenia epidemiologicznego:
  • 1
  1. Z dniem 11 marca br. od godz. 11.00 odwołuje się wszystkie formy zajęć dydaktycznych.
  2. Z dniem 11 marca br. od godz. 11.00 odwołuje się również wszystkie formy zajęć kulturalnych i sportowych.
  3. Wykłady dla studentów zostaną, w miarę możliwości, udostępnione w formie elektronicznej.
  4. Wobec podjętych regulacji Uczelnia dołoży wszelkich starań, aby pomimo nadzwyczajnej sytuacji i podjętych środków ostrożności umożliwić studentom realizację programu nauczania oraz zaliczenia zajęć w innych terminach.
  5. Studenci, uczestnicy szkół doktorskich i doktoranci zobowiązani są do niezwłocznego poinformowania Dziekana, Kierownika studiów lub Dyrektora Szkoły Doktorskiej o podejrzeniu zachorowania wywołanego wirusem COVID-19. Informację należy przekazać również na adres e-mail: koronawirus@uz.zgora.pl
  6. Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego z dniem 11 marca br. będzie niedostępna dla korzystających z wypożyczalni i czytelni.
  7. Z dniem 11 marca br. nakazuje się studentom, doktorantom i uczestnikom szkół doktorskich  mieszkającym w domach studenckich (Zielona Góra, Sulechów), opuszczenie ich do dnia 13 marca br. (nie dotyczy obcokrajowców).
  • 2
Podtrzymane zostają decyzje dotyczące:
  1. odwołania wszelkich konferencji i imprez/wydarzeń organizowanych przez Uniwersytet Zielonogórski oraz zewnętrzne organizowane przez jednostki Uniwersytetu;
  2. zawieszenia wyjazdów służbowych zagranicznych oraz udziału w konferencjach krajowych pracowników, doktorantów, uczestników szkół doktorskich i studentów Uniwersytetu;
  3. wstrzymania przyjazdów do Uczelni gości zagranicznych;
  4. wstrzymania zakwaterowania nowych osób w domach studenckich;
  5. zakazu odwiedzin osób w domach studenckich przez gości zewnętrznych.
  • 3
Podtrzymane zostają również decyzje dotyczące:
  1. Wprowadzenia obowiązku ograniczenia do minimum bezpośrednich kontaktów pracowników w pracy. W celu zapewnienia komunikacji zaleca się wykorzystanie dostępnych organizacyjnych, technicznych i elektronicznymi środków komunikacji (telefon, wideokonferencje, poczta elektroniczna, poczta wewnętrzna itp.)
  2. Zobowiązania pracowników do niezwłocznego poinformowania pracodawcy o podejrzeniu zachorowania wywołanego wirusem COVID-19. Informację należy przekazać kierownikowi pionu / jednostki telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
  3. Zobowiązania Kierowników Pionów/Dziekanów Wydziałów/Dyrektorów Instytutów/ i innych Jednostek Organizacyjnych do przekazania przyjętych zgodnie z pkt 2 informacji pocztą elektroniczną na adres: koronawirus@uz.zgora.pl . Kierownik jednostki organizacyjnej podejmuje decyzję o poleceniu pracownikowi wykonywania pracy zdalnie, uzgadnia z pracownikiem zakres i czas trwania pracy zdalnej. Jednorazowo okres ten nie może przekroczyć 14 dni kalendarzowych.
  4. Zobowiązania Kierowników Pionów/Dziekanów Wydziałów/Dyrektorów Instytutów/ i innych Jednostek Organizacyjnych do:
    1. codziennego zapoznawania się z aktualnymi komunikatami Głównego Inspektora Sanitarnego oraz komunikatami Zespołu Antykryzysowego UZ dotyczącymi koronawirusa;
    2. zgłoszenia do Centrum Komputerowego potrzeby udostępnienia pracownikowi pracującemu zdalnie zasobów i programów UZ na jego służbowym komputerze w sieci wewnętrznej UZ;
    3. zgłoszenie należy wysłać na adres: ck@uz.zgora.pl wraz z podaniem imienia i nazwiska danej osoby oraz adresu IP jej komputera w sieci wewnętrznej UZ, do którego ma być zapewnione szyfrowane połączenie;
    4. utrzymywania kontaktu z pracownikiem wykonującym pracę zdalną i nadzorowania efektów tej pracy;
    5. raportowania sytuacji pracodawcy.
 
  • 4 Szczegółowe informacje związane z zasadami dalszego postępowania i wznowieniem zajęć będą przekazywane w kolejnych zarządzeniach rektora UZ
  • 5 Informacje i zapytania dotyczące bieżącej sytuacji związanej z zagrożeniem koronawirusem oraz podejmowanymi w Uczelni działaniami ograniczającymi zagrożenie zarażeniem koronawirusem należy kierować:
  1. pocztą elektroniczną na adresy: kanclerz@adm.uz.zgora.pl, koronawirus@uz.zgora.pl
  2. telefonicznie:
    1. w godzinach urzędowania uczelni pod numerem telefonu: 68 328 22 54
    2. poza godzinami pracy pod numerem telefonu: 601 901 078
 
 
Przypomina się numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590

 

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here