Trasa Aglomeracyjna. Kiedy koniec prac? Dobiega końca budowa Trasy Aglomeracyjnej i przebudowa ul. Dworcowej. Kiedy ta część miasta zostanie oddana do użytku? Zapytaliśmy w urzędzie miasta.
Trasa Aglomeracyjna. Kiedy koniec prac?
Trasa Aglomeracyjna to jedną z największych inwestycji drogowych, które zostały podjęte w ostatnich latach w Zielonej Górze. Od miesięcy czekamy na jej finał. Zgodnie z pierwszymi zapowiedziami droga miała być gotowa już w sierpniu 2018 roku. Jednak z powodu wielu utrudnień, które napotkali budowlańcy, budowa trasy przeciągnęła się o wiele miesięcy. – Kiedy koniec prac na Trasie Aglomeracyjnej – dopytują mieszkańcy. Jak się okazuje w ciągu miesiąca powinniśmy już móc z niej skorzystać.
Czytaj dalej za reklamą —>
Pierwsza część trasy już oddana. A kiedy będzie przejezdna reszta?
Przypomnijmy, że w listopadzie ubiegłego roku część Trasy Aglomeracyjnej od ul. Zjednoczenia do ul. Dąbrowskiego została oddana do użytku (czytaj więcej: Część Trasy Aglomeracyjnej otwarta). Na dalszy ciąg trasy od ul. Dąbrowskiego do ronda przy ul. Batorego wciąż czekają mieszkańcy. Gołym okiem widać, że większość prac została już zakończona. Z drogi korzystają także okoliczni mieszkańcy. Jak informuje magistrat obecnie trwają prace porządkowe i wykończeniowe. Kiedy zatem zakończenie inwestycji? – Informuję, że wykonawca zakończył roboty nawierzchniowe na ul. Aglomeracyjnej (odcinek od ul. Zjednoczenia do ul. Ułańskiej). Obecnie trwają roboty porządkowe i wykończeniowe. Planowany termin zakończenia robót to 31 maja 2019 r. Po tym terminie wykonawca odda do użytkowania wybudowany obiekt budowlany – poinformowała nas Monika Zapotoczna z biura prezydenta miasta.
Czytaj dalej za reklamą —>
Koszt budowy Trasy Aglomeracyjnej wzrósł
Inwestycję realizuje firma Budimex. Początkowo koszty wykonania inwestycji oszacowała na 22,2 mln zł. (czytaj więcej: Kto zbuduje Trasę Aglomeracyjną?). Okazało się jednak, że budowa drogi jest znacznie bardziej kosztowna. Najpierw wykopano bunkier (czytaj więcej: Jest bunkier będzie przesunięcie końca prac). Później wykopywano inne znalezisko, tym razem w postaci płyt nagrobnych (czytaj więcej: Znalezisko przy Trasie Aglomeracyjnej). W międzyczasie pojawiały się inne, drobniejsze niedogodności, za które miasto musiało także dopłacić wykonawcy. Ostatecznie sporym wydatkiem okazała się przebudowa kanalizacji deszczowej (czytaj więcej: Miliony za kanalizację deszczową). Jak informowaliśmy w styczniu koszt budowy trasy wzrósł z 22,2 mln zł do ponad 40 mln zł (dokładnie 40 789 318 zł).
Zobaczcie, jak teraz wygląda Trasa Aglomeracyjna i ul. Dworcowa (do ul. Ułańskiej)
Otwórzcie to wreszcie, ulica od Remy do PKS-u gotowa, asfalt powylewany tylko pasy odmalować! Ile można czekać czy to jakieś celowe przeciąganie dawno opóźnionej do oddania inwestycji?
Ciekawe gdzie mieszkańcy Dworcowej i przyległych ulic mają parkować swoje pojazdy ? Może Kubicki zaproponuje jakieś rozwiązanie .
Dzisiaj otwarłem lodówkę,a tam Kubicki : „Witamy na uroczystym otwarciu lodufki !!! „
Z 22 na 40 MILIONÓW?!!! Ale jako miejscowy widziałem przestawianie jednej lampy trzy razy także wzrost kosztów jest uzasadniony ale ktoś podjął taką decyzję za którą zapłaciliśmy my, podatnicy.
A ciekawe gdzie był tam na Dworcowej parking?
Owszem, gdyby kolej zgodziła się i udostępniła swoje tereny na parkowanie samochodów to by było super rozwiązanie.
A miast powinno przed otwarciem wprowadzić zakaz wjazdu ciężarówek na całej Dworcowej.