Sz. Hołownia komentuje budowę parkingu przy palmiarni: Ten parking to nie tylko koszty

6
9220
fot. materiały prasowe Ruchu Polska 2050

Dzisiaj, 13 maja Szymon Hołownia, lider Ruchu Polska 2050 odwiedził województwo lubuskie. W ramach trasy po regionie Hołownia spotkał z wolontariuszami i sympatykami Ruchu Polska 2050. W Zielonej Górze odbyła się konferencja prasowa dotycząca budowy parkingu przy Palmiarni.




Urząd miasta wyłonił pod koniec marca firmę, która wybuduje wielopoziomowy parking przy palmiarni z funkcją rekreacji na dachu (czytaj więcej: Parking przy palmiarni). Inwestycja pochłonie 30 mln zł.

Trzykondygnacyjny parking przy palmiarni

Parking przy palmiarni ma być trzykondygnacyjny. W ramach inwestycji zostanie także wybudowana droga przy ul. Piaskowej. Powierzchnia parkingu wyniesie 11 003 m2. Na parkingu będzie znajdowało się 407 miejsc parkingowych, 18 miejsc dla osób niepełnosprawnych i trzy miejsca dla autobusów oraz pięć stanowisk do ładowania samochodów elektrycznych. Będą także atrakcje na dachu. Część zielonogórzan jednak krytykuje pomysł. Głównie z powodu dużych kosztów (czytaj więcej: Zielonogórzanie krytykują budowę parkingu wielopoziomowego w Zielonej Górze).

Szymon Hołownia o budowie parkingu wielopoziomowego w Zielonej Górze




Dzisiaj w Zielonej Górze sprawę skomentował także Szymon Hołownia. – Ten parking to nie tylko koszty. Im więcej miejsc parkingowych w centrum, tym więcej tam samochodów, korków i smogu. Zamiast zachęcać do rezygnacji z aut i promować transport publiczny, włodarze zapraszają mieszkańców do skorzystania z parkingu, który całkowicie zmieni oblicze tego wzgórza- powiedział Szymon Hołownia. I dodaje:  Nasz Instytut Strategie 2050 opublikował raport Polska na Zielonym Szlaku. Pokazujemy w nim jak powinny wyglądać mądre, zielone inwestycje transportowe. To nie budowa parkingów, a inwestycje w kolej. Nie sprowadzanie samochodów do miast, a inwestycje w bezemisyjny tabor autobusowy. Nie sprowadzanie smogu, a jego zwalczanie- choćby przez budowę ścieżek rowerowych. Za pieniądze stracone na budowę tego parkingu można zbudować 25 km dróg dla rowerów. Można przeprojektować niemal sto przystanków autobusowych, tak by były bliższe i wygodniejsze dla mieszkańców. Dziś chcemy powiedzieć jasno, że w ramach naszego kontraktu obywatelskiego wolontariusze Stowarzyszenia Polska 2050 będą stać na straży tego, by Zielona Góra była miastem nie ze szkła i betonu, ale pełnym drzew i parków – dodał Hołownia. 

Prezydent miasta: miejsca parkingowe w centrum są potrzebne




Prezydent w programie Akademickiego Radia Index “Prezydent na 96 FM” tłumaczył, że miejsca parkingowe w centrum są potrzebne. – Jeśli chcemy, żeby centrum miasta żyło i funkcjonowało musimy mieć, gdzie zaparkować – wyjaśniał na antenie radia włodarz miasta. Zwracał uwagę na to, że jak  pandemia się skończy i będziemy mogli korzystać m.in. z usług gastronomicznych na deptaku to problem zaparkowania w centrum się pojawi.

Przypomnijmy, także że od 10 maja parking przy palmiarni będzie niedostępny w uwagi na rozpoczętą budowę parkingu.

 

PODZIEL SIĘ

6 KOMENTARZE

  1. Centrum miasta umiera? Bo więcej galeri jest gdzie wszystko jest na miejscu. A nie dlatego że nie ma jak się tam dostać. Może obniżcie ceny wynajmu. A i ci którzy tam gastronomią się zajmują i innymi usługami też niech z cenami zejada to ludzie przyjdą. Parking powstaje dla urzędasów i ludzi którzy przyjadą np. na winobranie I nic więcej.

  2. Nasi włodarze i mieszkańcy najlepiej wiedzą czego w mieście potrzeba. Najbardziej brakuje parkingów. A parking przy palmiarni jest bardzo potrzebny .Niech się p. Hołownia nie martwi u nas parków i zieleni pod dostatkiem i ścieżek rowerowych także. Brawo Panie Prezydencie.

  3. @Rm
    Ładna laurka. RM to skrót od radny miejski?…. O ile w kwestii parkingu pod palmiarnią się zgadzam – tam już teraz jest parking, więc zieleń nie zniknie, to wychwalanie „włodarzy” i twierdzenie, że zieleni jest pod dostatkiem brzmi jak zwykłe podlizywanie się prezydentowi.
    Owszem zieleń jest na osiedlu piastowskim, zbudowanym w latach 70-tych, ale na np. zastalowskim już jest duuużo gorzej.

  4. RM – jaki klakier. Parking przy palmiarni nie jest potrzebny – niech pracujący w urzędach marszałkowskim, miejskim i nfz przesiądą się na rowery, zwolnią się wtedy miejsca na tym parkingu i będą jak znalazł dla tych 10 turystów.

  5. gregory … Park linowy , drzewa od kościoła do Sulechowskiej i dalej na Dolinę Gęśnika , a po drugiej stronie Trasy Północnej las. Twój przykład beznadziejny

  6. Zgadzam się. Parking przy palmiarni jest potrzebny ale dla pracowników okolicznych urzędów – dziwne, że po godzinach pracy na parkingu można już zaparkować! A może zainwestować w optymalizację i rozszerzenie siatki połączeń MZK – po co po trzy różne linie z jednego osiedla do centrum?! Co tam teraz jest – BANKI i Second hand-y?! A może ktoś pomyśli nad połączeniem liniami MZK osiedli gdzie odpoczywamy z miejscami gdzie pracujemy?!

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here