Sprzątanie po remoncie lub budowie. Od czego zależy koszt wywozu śmieci i gruzu?

0
45
fot. materiały prasowe

Pokruszone dachówki, kawałki drewnianej więźby dachowej, fragmenty cegieł lub betonowych bloków, wełna mineralna, papa, a w starszych budynkach również azbest. To część odpadów typowo budowlanych, które nie nadają się do kubła na śmieci. Bezpłatne oddanie ich do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych również nie wchodzi w rachubę. Usunięciem gruzu czystego bądź zmieszanego zajmują się specjalistyczne firmy. Czym dokładnie się zajmują i w jaki sposób wyceniają swoje usługi?

Objętość budowlanych odpadów to główny, lecz nie jedyny czynnik decydujący o cenie

Co najmniej równie istotne jest to, co dokładnie będzie wywożone i utylizowane przez przedsiębiorstwo zajmujące się zbędnymi pozostałościami. Duże znaczenie mają również czas oraz tryb odbioru śmieci przez firmę dysponującą odpowiednim kontenerem. Generalna zasada, potwierdzona przez ekspertów z firmy ALFA PARTNER jest następująca: wywóz czystego gruzu jest tańszy, niż pozbycie się odpadów pomieszanych. Koszt wynajmu kontenera pozostanie na porównywalnym poziomie, ale w tym drugim przypadku dojdzie do tego kilka dodatkowych czynności. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy odpady budowlane wymagają specjalnego zabezpieczenia lub metody utylizacji. Należy pamiętać także o prawidłowym załadunku. Przekroczenie pojemności pojemnika, nawet w minimalnym stopniu, wygeneruje dodatkowe koszty. Próby obejścia przepisów, dogadania się na boku, są zwykle kompletnie bezcelowe.

Usługa wynajmu kontenera często obejmuje również załadunek, wywóz i utylizację gruzu

Zakres prac do zrobienia pozostaje w każdym przypadku zbliżony. To z wykonawcami oraz zewnętrznymi usługodawcami należy dokładnie ustalić, kto i za co będzie odpowiedzialny. Lepiej uniknąć ewentualnych niedomówień, które wkrótce potem mogłyby zaburzyć płynną realizację prac budowlano-remontowych. Przykład: inwestor zdecydował się na zlecenie stałe, w którym firma zajmująca się gospodarką odpadami pozostawia kontener w konkretne dni tygodnia. Jeżeli jednak pojemnik zapełni się wcześniej, pewne roboty trzeba będzie wstrzymać, bo nie będzie gdzie wyrzucać potencjalnie niebezpiecznych odpadów. I tu konieczne byłoby podstawienie kontenera wraz z załadunkiem na poczekaniu, bez czekania kilku dni. Zlecenie zwykle realizowane jest w kolejnym dniu roboczym, ale często jest możliwość obsługi ekspresowej. Za którą oczywiście trzeba nieco dopłacić.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here