Skuteczna promocja w internecie wymaga wiele pracy. Czy Twoja firma ma zasoby, aby robić to we własnym zakresie?

0
38
fot. materiały prasowe

Sama obecność firmy w sieci to zdecydowanie za mało, aby efektywnie pozyskiwać klientów wśród internautów. Optymalne wykorzystanie wirtualnego kanału sprzedażowego wymaga zwiększania widoczności marki – zwłaszcza w wyszukiwarce Google. Systematycznie używa jej ponad 94% użytkowników, co w polskich warunkach przekłada się na 26,3 miliona potencjalnych odbiorców. Dylemat, przed często którym stoją przedsiębiorcy, polega na wyborze właściwej drogi: prowadzić e-marketing we własnym zakresie, czy jednak skorzystać z usług agencji interaktywnej?

Webmaster, specjalista ds. SEO, copywriter – to podstawowy zespół zaangażowany do pozycjonowania

Zdobycie miejsca w TOP 3 organicznych wyników wyszukiwania daje ponad 95% szans, że użytkownik wysyłający zapytanie zdecyduje się odwiedzić firmową stronę. Do czołowej trójki aspiruje znacznie więcej chętnych podmiotów, dlatego przebicie się na szczyt i późniejsze utrzymanie na nim stanowi ogromne wyzwanie. Według ekspertów z firmy INSEO pozycjonowanie w pojedynkę jest w zasadzie niewykonalne. Google systematycznie zaostrza normy jakościowe, strony internetowe muszą spełniać konkretne warunki, aby algorytmy wyszukiwarki uznały je za realnie przydatne dla użytkowników. Najpierw potrzeba gruntowanie przeanalizować kod witryny, wdrożyć niezbędne poprawki, regularnie aktualizować treści, prowadzić link-building… a do tego jeszcze śledzić zmiany w całej branży SEO. Google wprowadza aktualizacje algorytmów nawet 500-600 razy rocznie, a szczegóły większości zmian nie są ogłaszane publicznie. Rozpracowanie robotów wyszukiwarki i ciągła optymalizacja witryny www to zadanie dla kilkuosobowego zespołu specjalistów z różnych dziedzin.

Obsługa Google Ads wymaga specyficznych umiejętności. Ich potwierdzeniem są dedykowane certyfikaty

Pozycjonowanie na wyniki organiczne wymaga wielu miesięcy wysiłków, zanim uda się osiągnąć cel. Dlatego komplementarnym działaniem dla poprawy widoczności firmowej strony internetowej będzie prowadzenie kampanii reklamowych w wyszukiwarce. Podstawowe zasady są całkiem proste: ten, kto zaoferuje najwyższą stawkę za jedno kliknięcie, ma prawo do umieszczenia linka sponsorowanego na samym szczycie Google. Na jednej stronie wyników takich odnośników może być sporo, nawet 3 umieszcza się powyżej rezultatów organicznych. Trudność polega na zoptymalizowaniu mnóstwa parametrów: fraz na które mają wyświetlać się reklamy, godzin aktywności, wykluczeniu odpowiednich słów… Bez drobiazgowego przeanalizowania wielu szczegółów łatwo zmarnować budżet na wejścia użytkowników, którzy w ogóle nie są zainteresowani ofertą firmy. Tylko certyfikowani specjaliści Google Ads gwarantują, że ryzyko zostanie ograniczone do minimum, a środki wydane na reklamy w wyszukiwarce zwrócą się z nawiązką.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here