Pozycjonowanie to dziś żadna nowość. Może spróbuję sam? Nie trać czasu!

1
200
fot. materiały prasowe

Nikogo, kto ma choć mgliste pojęcie o współczesnym marketingu, nie trzeba dziś przekonywać do tego, jak wielkie korzyści płyną z posiadania wysokich lokat w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie jest usługą wykorzystywaną od wielu lat i podstawowa wiedza na temat sposobu, w jaki jest wykonywana rozpowszechniona jest dość szeroko. Zadajemy sobie więc niekiedy pytanie – a może spróbować samemu? Wystarczy jednak pozyskać tej wiedzy nieco więcej by szybko zdać sobie sprawę, że nie ma to sensu.

To już dawno nie jest zajęcie dla amatora. Zostaw je specjaliście

Było oczywiste, że Google, które swój wielki sukces zawdzięcza jakości wyników wyszukiwania, nie będzie biernie przyglądać się zbyt zuchwałym sposobom na poprawianie lokat poszczególnych witryn. Można się wręcz zdziwić, że radykalne zmiany sprzed kilku lat nie nastąpiły wcześniej. Skończyło się proste i tanie pozyskiwanie tysięcy linków z bezwartościowych stron. Nie wystarczy już umieścić słowa kluczowe w treści, by można było uważać optymalizację za skończoną.

Dziś linki nie muszą być liczne, ale konieczne mocne – słabe z kolei, jeśli jest ich za dużo, mogą nam zaszkodzić. Sama witryna z kolei niejednokrotnie przechodzi radykalne przeobrażenie, zwłaszcza, jeśli jej właściciel dotąd nie kłopotał się sprostaniu nowym potrzebom, związanym np. z upowszechnieniem się urządzeń mobilnych. Dziś roboty Google znajdą i wezmę pod uwagę każde niedociągnięcie, włącznie z np. zbędnymi znacznikami w kodzie. Zadbaj o to, by Twoja nie miała żadnych!

Radykalnie zwiększony nakład pracy, jakiej wymaga skuteczne pozycjonowanie stron, to jednak nie jedyne wyzwanie. Efektywna praca w tej branży wymaga rozległej wiedzy – tylko wówczas można nie tracić zbyt wiele czasu na rozwiązywanie pojawiających się podczas niej problemów. Jej zdobycie wymaga przede wszystkim praktycznego doświadczenia, tymczasem musimy zająć się pracą we własnej dziedzinie! Sięgnij po wsparcie fachowców i ze spokojem poświęć się temu, w czym sam jesteś najlepszy!

Pozycjonowanie stron generuje koszty, które obniży tylko agencja

Jak przypominają specjaliści z firmy AFTERWEB, skuteczna praca wymaga ścisłego monitorowania jej efektów, do czego potrzebnych jest szereg narzędzi kontrolnych. Pochłaniają one tysiące złotych, a skutecznych darmowych alternatyw nie ma. Pozyskiwanie silnych linków to także koszty – cena jednostkowego może spaść tylko wówczas, gdy znacznie podniesiemy skalę realizowanych działań. Wreszcie – do pracy nad stroną potrzebny jest dobry webmaster.

W efekcie, jedynym sposobem na skuteczną i jednocześnie niezbyt kosztowną walkę o dobre pozycje w wynikach organicznych Google jest powierzenie jej zespołowi świadczącemu usługi dla wielu podmiotów. Nie przepłacaj i ciesz się znakomitym efektem!

Nie wystarczy jednak po prostu zrealizować wszystkie prace. Musimy być lepsi od innych! To kolejny aspekt, w którym ujawnia się waga doświadczenia fachowców zajmujących się tym na co dzień. Jeśli prowadzimy np. sklep internetowy, rywalizuje z nami cały kraj – nie ma znaczenia, czy naszą siedzibą jest np. Warszawa czy też mniejszy ośrodek. Nie mniejsze wyzwania czekają nas w przypadku walki o rynek lokalny – tam również bywa ona bardzo zacięta, bo przecież liczba klientów nie jest nieograniczona. Przekonaj się, że z odpowiednim wsparciem zawalczysz o nich skutecznie!

PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here