Powstanie nowa stacja kolejowa w Zielonej Górze? Jest taka propozycja

2
1442
fot. lubuskie.pl

Zielona Góra rozwija się, tworzą się strefy przemysłowe, przybywa inwestorów, dlatego radni zastanawiają się nad ulepszeniem komunikacji do tych stref. Podczas konferencji klubu PO, radny Marcin Pabierowski zwrócił uwagę na wykorzystanie transportu szynowego – Konieczne jest wykorzystanie transportu szynowego, ponieważ oś. Leśne, Zjednoczenia, Batorego, Uniwersytet Zielonogórski – Park Przemysłowo-Technologiczny, to miejsca, które są dziś zapomniane, a utworzenie tam przystanków jest niezbędne. To strefy, które się rozwijają – mówił radny M. Pabierowski, a temat ten poruszany był także podczas ostatniej sesji Rady Miasta. Co z tego wynikło?

Wsiąść do pociągu?

Przypominamy, że miasto zdecydowało się utworzyć kolejną strefę przemysłową przy S3 (czytaj: Radni „za” kolejną strefą przemysłową). Istniejąca już strefa w Parku Przemysłowo-Technologicznym w Nowym Kisielinie, prężnie się rozwija. Ale, co dalej? – Jak Miasto planuje dalszy rozwój tej strefy, chodzi o wykorzystanie terenu od strony torowiska? Mamy już w znacznym stopniu zagospodarowana tę strefę, powyżej planujemy nową strefę przy os. Pomorskim, ale mi chodzi o wykorzystanie tego potencjału, szczególnie komunikacyjnego i jak wygląda sprawa połączeń kolejowych, czy połączeń szynobusu z pozostałą częścią miasta? Kiedy to będzie wykonane, kiedy mieszkańcy i pracownicy będą mogli aktywnie z tego korzystać? – spytał radny Marcin Pabierowski.

Za drogo!

Okazuje się, że nie jest to taka prosta sprawa. Inwestycja jest przede wszystkim za droga. – Analizowano rozszerzenie strefy LPPT na tereny po drugiej stronie torów kolejowych, jednak zebrane wnioski wykazały, że rozwiązanie może skutkować dużymi nakładami ekonomicznymi, a wręcz uniemożliwieniem realizacji: Teren po drugiej stronie torów ma zróżnicowaną rzeźbę terenu, a konieczna niwelacja generuje znaczne koszty. Ponadto utrudnione w takim układzie jest również prowadzenie infrastruktury technicznej, w szczególności kanalizacyjnej. Z tego powodu zrezygnowano m.in. z przeznaczenia części lasu na tereny przemysłowo – usługowe podczas sporządzania planu dla terenu LPPT w południowej jego części przy torach kolejowych – odpowiedział magistrat na pytanie radnego. Przypominamy, że Platforma Obywatelska ma wiele pomysłów związanych z ulepszeniem komunikacyjnym miasta. Radni chcą przede wszystkim odciążyć ruch m.in. przy ul. Wrocławskiej, czy Podgórnej (czytaj: Szansa na zmiany przy ul. Wrocławskiej, Podgórnej i na Chynowie).

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

  1. Najpierw niech miasto wyślę info ( lub zrobi uchwałę), dla PKP o „nowych” stacjach kolejowych z połączenia gminy z miastem.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here