Ponad pół miliona zł za koncepcję zachodniej obwodnicy miasta i drugiego etapu Trasy Aglomeracyjnej (MAPY)

0
3938
fot. ZielonaNews.pl/ zdjęcie poglądowe

W marcu miasto ogłosiło przetarg pod nazwą: Koncepcja projektowa wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania: Budowa zachodniej obwodnicy Zielonej Góry wraz z realizacją Trasy Aglomeracyjnej Etap II. Do realizacji zadania zgłosiło się pięć firm. Ostatecznie zadanie ma być zrealizowane za nieco ponad pół miliona złotych.




Koncepcja przebiegu obwodnicy Zachodniej

W ramach tego zadania wykonawca ma wykonać koncepcję przebiegu obwodnicy zachodniej Zielonej Góry w co najmniej dwóch wariantach od ronda na skrzyżowaniu ul. Aglomeracyjnej z ul. Zjednoczenia (droga wojewódzka nr DW 280) do skrzyżowania z trasą S3 na wysokości Sulechowa.

Połączy Centrum Przesiadkowe z trasą S3




Jak wyjaśniono w przetargu nowa droga miałaby połączyć Centrum Przesiadkowe przy ul.  Dworcowej, przez ul. Aglomeracyjną, z trasą S3 na wysokości Sulechowa poprzez planowany most przez Odrę w okolicach Pomorska. Obwodnica umożliwi przejęcie przede wszystkim części ruchu tranzytowego jak i osobowego o znaczeniu lokalnym.

Minimum dwa warianty Obwodnicy Zachodniej

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie koncepcji przebiegu Obwodnicy Zachodniej Zielonej Góry w minimum 2 wariantach od ronda na skrzyżowaniu ul. Aglomeracyjnej z ul. Zjednoczenia (droga wojewódzka nr DW 280) do skrzyżowania z trasą S3 na wysokości Sulechowa. Przewidziano podział na cztery odcinki, które realizowane będą przez różnych inwestorów: Miasto Zielona Góra, Gmina Czerwieńsk, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, Gmina Sulechów. Projektowana droga objęłaby tereny miasta oraz byłej gminy Zielona Góra w nowych granicach administracyjnych miasta Zielona Góra tj. okolice Przylepu. Ponadto okolice gminy Czerwieńsk oraz gminy Sulechów.

Najkorzystniejsza oferta za ponad pół miliona złotych




Ostatecznie udział w przetargu wzięło piec  firm. Najkorzystniejsza oferta złożone przez Biuro Inżynierskie DAMART Sp. z o.o. (lider) i OLPRO Sp. z o.o. Sp. k.  (partner) wynosi 552 270 tys. zł. Miasto na ten cel przewidziało 725 700 zł.  Pozostałe oferty opiewały na znacznie wyższe kwoty. Najkosztowniej realizację inwestycji, bo na 2 157 420 zł,  wyceniła firma z Francji.

Dodatkowo opracowanie należy podzielić na 3 etapy realizacyjne: a) Trasa Aglomeracyjna Etap II (od ul. Zjednoczenia do ul. Trasa Północna) – klasa techniczna Z; b) Zachodnia obwodnica Zielonej Góry odcinek I (obwodnica sołectwa Przylep) – klasa techniczna GP; c) Zachodnia obwodnica Zielonej Góry odcinek II (obwodnica m. Płoty i m. Czerwieńsk) – klasa techniczna GP

fot. materiały przetargowe Urzędu Miasta Zielona Góra
fot. materiały przetargowe Urzędu Miasta Zielona Góra

Szczegóły dotyczące przetargu znajdziecie na stronie urzędu miasta: Zachodnia obwodnica Zielonej Góry

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here