Ponad 4 tysiące pasażerów w sierpniu wyleciało z lotniska w Babimoście (LICZBY)

5
703
fot. ZielonaNews.pl

W sierpniu br. zarządzane przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL) lotnisko Zielona Góra – Babimost obsłużyło 4472 pasażerów. To prawie o 2600 osób więcej w porównaniu do analogicznego okresie ubiegłego roku (wzrost o 138%). Łączna liczba operacji lotniczych przekroczyła 230 (w sierpniu 2018 roku było ich ponad 100).

Na tak dobre wyniki lotniska miała wpływ zmiana w siatce połączeń rejsowych. Między Zieloną Górą a Warszawą Polskie Linie Lotnicze LOT zdecydowały o podwojeniu rejsów na tej trasie. Z Babimostu do stolicy można dostać się rano i wieczorem w każdy poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek. W środę i niedzielę oferowany jest jeden rejs dziennie. Również w sierpniu pasażerowie mogli podróżować do Antalyi w Turcji na pokładzie samolotów Onur Air.

Od początku roku na lotnisku Zielona Góra – Babimost zrealizowano 1243 operacji lotniczych, a z usług portu skorzystało już 20082 osób.

PODZIEL SIĘ

5 KOMENTARZE

  1. A gdyby tak do lotniska w Babimoście dojeżdżał pociąg to ruch pasażerski byłby jeszcze większy.
    Ubolewam, że w ramach modernizacji linii kolejowej ze Zbąszynka do Czerwieńska nie przełożono tej linii przez Nowe Kramsko. Od Babimostu do lotniska są tory kolejowe.

  2. do jam – nie.
    do danka – to za małe lotnisko by tam kolej ciągnąć. Zresztą układ linii jest niekorzystny. Autobus wystarcza na obsługę tych 2 lotów.
    Kolej może się przydać kiedyś, jak rozwinie się ruch cargo, ale o tym coś cicho.

  3. do Gorzym – nie jest tak źle z układem torów. Od stacji Babimost do lotniska istniała bocznica wykorzystywana przez wojsko. Potrzeba wybudować nowy odcinek od Kolesina do lotniska a stary zmodernizować. Wtedy dojazd z centrum Zielonej Góry do lotniska wynosiłby 35 minut.
    A w przyszłości można myśleć o cargo.

  4. Nie ma się co ślinić że mamy aż 4000 pasażerów.
    Są to głównie pasażerowie nierejsowi do Turcji.
    4000 pasażerów to nieco ponad 20 pełnych samolotów średniej klasy.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here