PO znalazło sposób na odkorkowanie miasta. Wystarczą prawoskręty? (MAPY)

8
1095
fot. ZielonaNews.pl

Lubuska Platforma Obywatelska znalazła rozwiązanie na zwiększenie przepustowości w Zielonej Górze. Złotą receptą miałaby się okazać dobudowa prawoskrętów.- Obecna infrastruktura nie jest wykorzystywana przez błędy projektanta – mówił Sławomir Kotylak, który kandyduje na kandydata na prezydenta w PO. I pyta dlaczego tak proste rozwiązania nie zostały jeszcze zastosowane.

13 skrzyżowań do przebudowy i… jedziemy!

Dlaczego budowa prawoskrętów usprawniłaby ruch? Jak przekonuje PO dzięki prawoskrętom część kierowców nie musiałaby wjeżdżać na rondo. – I tak na przykład blisko 37 procent kierowców, czyli co 3 samochód, stojący na prawym pasie na Trasie Północnej jadący w kierunku ul. Sulechowskiej, nie powinnien wjeżdżać na rondo a od razu w ul. Sulechowską – tłumaczy Sławomir Kotylak. Gdyby był prawoskręt do wjazdu w ul. Sulechowską miejsce to by się znacznie udrożniło. Zdaniem PO problemy z „korkowaniem” się dróg można by było zniwelować przy rondzie przy ul. Batorego, na Rondzie Rady Europy, Rondo Romana Dmowskiego, wyjazd z ul. Towarowej na ul. Sulechowską, rondo Romana Dmowskiego, rondo 11 listopada, skrzyżowanie ul. Owocowej z al. Konstytucji 3 mają, czy skrzyżowanie al. Zjednoczenia i ul. Energetyków (pełną listę 13 miejsc znajdziecie poniżej w galerii zdjęć).

A co z kosztami?

Założenie przy wytypowaniu miejsc pod inwestycje, było takie, żeby nie wprowadzać rozwiązań, które byłyby bardzo drogie. – Mamy trzy kryteria: rozwiązanie jest na terenie miejskim, nie ma potrzeby wykupu gruntu, mieści się w pasie drogowym, jest potrzebna ze względu na natężenie ruchu w danym miejscu – wyjaśnia Kotylak. Przekonuje, że inwestycja nie byłaby kosztowna. – Trudno precyzyjnie wskazać kwotę, ale patrząc ile kosztują te rozwiązania w innych miastach, to jeden prawoskręt to ok. 100 tys. zł, czyli za wszystkie proponowane przez nas praowskrety zapłacilibyśmy ok. 2-2,5 mln zł. Na przykład w Rzeszowie do końca 2018 roku ma powstać 8 prawoskrętów za 5 mln zł, gdzie unia dofinansowuje 85 procent inwestycji – wyjaśnia. Ale podkreśla, że jest to koszt szacunkowy, bo nie wiadomo jaka instalacja jest pod ziemią.

PODZIEL SIĘ

8 KOMENTARZE

  1. codziennie stoje w tym korku na na trasie północnej do ronda przy CRS. Ten co to projektował to medal za głupotę. Prawoskrętny i nie ma żadnych korków :/

  2. Brakuje tylko prawoskrętu na rondzie Batorego z ul. Batorego na Trasę Północną. Tzn. jest „niby” prawoskręt, ale powinien być przedłużony. Ten kto go projektował to chyba nigdy samochodem nie jeździł. Co do komentarza zakorkowanej Trasy Północnej, to fakt – KOSZMAR. Nie wiem czy prawoskręt do CRS rozładuje korek, ale na pewno choć trochę pomoże. Ideałem byłyby 3 pasy na Trasie Północnej, a jeszcze lepiej po prostu wiadukt z Trasy Północnej przez rondo Rady Europy kierunek Sulechów. Wszystkie Tiry omijały by to nieszczęsne rondo. Tak się robi w cywilizowanych miastach. Kto widział na obwodnicach miasta tworzyć ronda? Tam są WIADUKTY.

  3. wnióslbym kilka poprawek
    1)wydlużenie prawo skretu batorego w trase pólnoca zd 1
    2) batorego w zamoyskiego lewo skret zamiast pasa wlanczajacego (calkowicie niepotrzebny) z rzezniczaka na batorego lewoskret zd 12

  4. PO rządziło w kraju przez 8 lat i robili tylko lewoskręty…teraz proponują Zielonej Górze prawoskrety… TYLKO KTO IM W TO DZIS UWIERZY… Oni mają awersję do prawoskrętow, bo to ukryta lewacka partia

  5. A kiedy przejścia podziemne, naziemne? Skrzyżowanie Woj. Polskiego z Reja tam w pierwszej kolejności powinno takie być

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here