Po świętach rozpocznie się remont wiaduktu przy ul. Batorego. Będą spore utrudnienia

8
2494

Lada moment ruszy przebudowa wiaduktu kolejowego przy ul. Batorego. To wąskie gardło już od lat czeka na zmiany. W końcu nadchodzą, ale musimy uzbroić się w cierpliwość, bo z pewnością będą niedogodności.

Poszerzony wiadukt, większy chodnik przy ul. Batorego

Realizacja tej inwestycji jest wspólnym przedsięwzięciem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz miasta Zielona Góra, które zgodnie z zwartym porozumieniem, sfinansuje blisko 80 % przebudowy wiaduktu i zabudowy zadaszeń – informował nas Bogdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  Wiadukt ma być poszerzony, a chodnik dla pieszych będzie pełnowymiarowy. Jezdnia także będzie szersza. Wiadukt będzie całkowicie rozebrany, następnie wybudowany nowy, szerszy. Już wiadomo, że w czasie remontu niedostępne będzie przejście pod wiaduktem. A remont tego niewielkiego kawałka drogi da się we znaki kierowcom, bo żeby przejechać nad torami trzeba będzie udać się na ul. Sulechowską lub ul. Zjednoczenia.

Darmowe autobusy

Piesi z kolei będą mogli skorzystać z darmowych autobusów. – Wprowadzimy wahadłową komunikację zastępczą. Na czas remontu stworzymy linię N19. Autobus będzie wyruszał z okolic ul. Rajskiej, zabierze pasażerów z obecnego przystanku nieopodal liceum plastycznego, potem objedzie tory i dowiezie pasażerów na ul. Kupiecką, nieopodal ZUS-u. Zajmie mu to maksymalnie 8-9 minut. Z Kupieckiej, N19 zaraz wróci na Batorego. Przejazdy tą linią będą za darmo – informuje Barbara Langner, dyrektor MZK, na Łamach Łącznika Zielonogórskiego, informatora samorządowego.

PODZIEL SIĘ

8 KOMENTARZE

  1. Ta linia zastępcza niech nie jeździ rzadko raz na pół godziny a dobrze jakby jechała harcerska, ludowa i rajska z przystankiem w okolicy nowych bloków przy Ludowej…

  2. Proponuję w pierwszej kolejności ogarnąć budowę ronda, zwężkę i caly bałagan przy gronapark, a później zamykać kolejne ulice

  3. Niby jak ma objechać tory? Żeby objechać tory musi jechać na zjednoczenia lub sulechowska gdzie wszystko będzie zakorkowane i to w 8 minut hahhaa dworcowa też nie przejezdna. Bravo dla ludzi planujacych remont nie ma jak zablokować jedną stronę miasta. Już teraz wszystko stoji na sulechowskiej i zjednoczenia ajaj Batorego zamkna to będzie rewelacja a w dodatku mieszkam niedaleko tego mostu, masakra będzie a ile ma by zamknięty most?

  4. Ciekawe: poszerzona ma być jezdnia, większy chodnik a czy ktoś pamięta o ścieżce rowerowej. Jak już robić to porządnie. Niech będzie również miejsce na przejazd dla rowerów. Nie może być tak, że rowery będą śmigać przy pieszych bądź zwalniać ruch samochodów.
    No chyba, że ktoś nie chce poruszać tematu modernizacji ul. Batorego. Właśnie od wiaduktu do ronda przy zjednoczenia gdzie dziwnym trafem ktoś zapomniał zaplanować a przez to i zrobić ścieżki rowerowej.

  5. Jak była przebudowa Batorego od energetyków do omawianego wiaduktu na Batorego, to ścieżki nie zrobili bo to za wąska ulica i rowery mogą jeździć ulica w tym rejonie, Wiec budowa ścieżki pod wiaduktem jest nie możliwa i bezsensowana

  6. To w takim układzie dom przy Batorego 39 zostanie wyburzony ? Czy okrojony tylko z bocznego ogrodu tego z murkiem z cegły łączącego z chodnikiem ? Skoro ma być pełnowymiarowy chodnik ?? To chyba jedyna rozwiązanie …. A budynek na Batorego 39 i tak należy do majątku PKP . W wąskiej dróżce przy nasypie jest jeszcze jeden dom którego płot dochodzi prawie do nasypu.Ścieżka rowerowa by się też przydała.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here