Plakat na Winobranie 2017. Mocno podzielone głosy

2
1889
Plakat na Winobranie 2017 nie podoba się mieszkańcom
fot. Galeria Pro Arte (Facebook)

Plakat na Winobranie 2017 wzbudził wśród mieszkańców sporo kontrowersji. Zdania na jego temat są mocno podzielone. Swoją opinię wyraził także prezydent miasta.

Plakat na Winobranie 2017 „nie trafia do mas”

O plakacie i jego autorce pisaliśmy tutaj. Po publicznym udostępnieniu plakatu na Facebooku, zrobiło się gorąco. Mieszkańcy twierdzą, że ilustracja nie oddaje w żaden sposób uroku całego wydarzenia, a tym samym nie wpływa na jego reklamę czy wizerunek. Warto pamiętać, że nie trafia on tylko do osób z Zielonej Góry, ale także do ludzi spoza miasta. Zdaniem zielonogórzan plakat na tak ważne wydarzenie powinien bardziej przyciągać uwagę, a w tym przypadku dobór kolorów nie zapewnia tego. Ich zdaniem plakat jest po prostu brzydki. Tak również wynika z sondy przeprowadzonej w naszym poprzednim artykule na ten temat. 82 proc. (351 osób) głosujących zaznaczyło, że nie podoba im się ilustracja. Na tak było jedynie 14 proc. (61 osób). 3 proc. głosujących nie ma zdania na ten temat.

Przeciwstawna opinia komentujących mówi o tym, że plakat jest zbyt trudny w odbiorze dla niektórych i tym samym „nie trafia do mas”. Ich zdaniem to piękne dzieło, ale zrozumieją je jedynie artyści. Jedna z czytelniczek zaznacza z kolei, że Winobranie jest wydarzeniem dla mas, zatem i plakat powinien trafiać do mas.

Prezydent pyta, czy można skomentować to dzieło?

Na temat plakatu wypowiedział się nawet prezydent miasta Janusz Kubicki. Na swoim profilu na Facebooku napisał- Jest i plakat Winobraniowy. Cóż czy można to jakoś skomentować??? Ciekawe czy jest ktoś komu się podoba i będzie go w stanie obronić przed ludźmi. Ponoć o gustach się nie dyskutuje, ale … Ja swoje zdaniem mam, nigdy bym takiego nie wybrał. Ale to wybierali artyści – profesjonaliści.

Od wczoraj próbujemy skontaktować się z Galerią Pro Arte, która jest organizatorem konkursu na plakat. Niestety bezskutecznie.

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

  1. niech sie Prezydent miasta tak nie gorączkuje bo plakat doskonale spełnił swoją rolę – informacja o Winobraniu ma trafić do jak największej liczby osób, dzięki temu że plakat jest jaki jest i dzięki temu że jest wokół niego tyle szumu ma on najlepszą reklamę z możliwych. dziękuję i pozdrawiam.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here