Otwarcie S3. Na weekend pojedziemy dwoma jezdniami na odcinku Zielona Góra-Niedoradz!

3
2511
fot. ZielonaNews

Otwarcie S3 na odcinku Zielona Góra-Niedoradz odbędzie się już w piątek 30 listopada. Do użytku zostanie oddana druga jezdnia S3 na odcinku od węzła Zielona Góra Północ do węzła Niedoradz o długości 13,3 km. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE. Koszt budowy to 211 mln zł.

Otwarcie S3 na odcinku Zielona Góra-Niedoradz

W ramach inwestycji powstała wschodnia (lewa) jezdnia drogi. Obiekty mostowe nad drogą ekspresową (z wyjątkiem przejść dla zwierząt) zostały wybudowane na etapie realizacji zachodniej (prawej) jezdni.
– Oprócz budowy nowej jezdni kontrakt zakładał również wykonanie prac na istniejącej, w celu wymiany nawierzchni, dostosowania jej do odpowiednich parametrów oraz do ruchu jednokierunkowego (do tej pory odbywał się dwukierunkowo) – wyjaśnia Anna Jakubowska, rzeczniczka zielonogórskiego oddziału GDDKiA.

Ważną inwestycją dla mieszkańców Zielonej Góry jest budowa „łącznika” wchodząca w zakres zadania. – Chodzi o ok. 1,5 km odcinek drogi łączący węzeł Zielona Góra Północ na S3 z rondem na drodze 282 (ul. Szosa Kisielińska) na wysokości Osiedla Pomorskiego we wschodniej części miasta. Koszt jego budowy pokryły po połowie Miasto Zielona Góra i GDDKiA, natomiast włączenie do drogi S3 sfinansowała GDDKiA, a budowę ronda na Szosie Kisielińskiej – miasto – informuje A. Jakubowska.

 

Budowa drogi S3 Zielona Góra-Niedoradz

Zakres zadania:
⦁ Budowa lewej jezdni drogi ekspresowej S-3,
⦁ Budowa dróg zbiorczych i serwisowych, budowa/ przebudowa dróg poprzecznych,
⦁ Przebudowa/rozbudowa węzłów: „Zielona Góra Północ”, „Zielona Góra Południe”
i „Niedoradz” (część),
⦁ Budowa i przebudowa systemu odwodnienia dróg, w tym na istniejącej jezdni drogi S3,
⦁ Budowa obiektów inżynierskich,
⦁ Budowa przepustów drogowych,
⦁ Budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
⦁ Budowa urządzeń ochrony środowiska (np. separatory, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, wygrodzenie drogi ekspresowej),
⦁ Przebudowa kolidującej infrastruktury,
⦁ Budowa infrastruktury technicznej dla potrzeb drogi ekspresowej,
⦁ Wprowadzenie docelowego oznakowania drogi ekspresowej S3 na dwóch jezdniach, w tym wymiana warstwy ścieralnej na jezdni istniejącej.

A kiedy S3 od Niedoradza do Nowej Soli?

Jeszcze w tym roku planowany jest do oddania kierowcom ostatni fragment S3 w województwie lubuskim, na którym powstaje druga jezdnia, tj. od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól Południe o długości ponad 17 km. Jedynym wąskim gardłem na trasie S3 od Szczecina do Bolkowa pozostanie wówczas odcinek od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ o długości ok. 14,4 km, na którym trwają obecnie prace budowlane. Do zakończenia pozostał także most na Odrze na wysokości Cigacic, którego oddanie do ruchu planowane jest w drugiej połowie 2019 roku.
W ciągu ostatnich miesięcy udostępniliśmy już kierowcom ponad 100 km S3 w województwach lubuskim i dolnośląskim. Dalsze odcinki S3 będą powstawać sukcesywnie zarówno na północnym jak i południowym fragmencie drogi. Między Szczecinem a Świnoujściem w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica, a w przygotowaniu kolejnych 35 km między Świnoujściem a Troszynem. Południowy fragment S3 podzielono na dwa odcinki: węzeł Bolków – w. Kamienna Góra Północ mający ponad 16 km. Przebiega on przez pasmo Gór Wałbrzyskich m.in. w dwóch tunelach. Jeden z nich będzie miał długość ok. 2300 m, natomiast drugi ok. 320 m. Drugi, przygraniczny odcinek S3 w. Kamienna Góra Północ – w. Lubawka o długości ok. 15,3 km – informuje A. Jakubowska.
Biegnąca wzdłuż zachodniej granicy blisko 500-kilometrowa droga ekspresowa S3 to element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego. Fragment europejskiej trasy E65 o łącznej długości ok. 3950 km łączącej szwedzkie Malmö z greckim Chania na Krecie.

PODZIEL SIĘ

3 KOMENTARZE

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here