Accolade zaprezentowało nowy mural na zbiorniku wodnym w zielonogórskim parku przemysłowym, w ramach programu Accolade Industrial Art. Tematem muralu są winogrona, będące lokalnym symbolem miasta. Wybór natury jako motywu przewodniego odzwierciedla także wartości ESG i odpowiedzialne podejście do środowiska Grupy Accolade. Grafika została zaprojektowana i namalowana przez dwóch uznanych twórców murali – Jakuba Bitkę i Łukasza Chwałka.
–> Czy wiesz na czym polega marketing szeptany, zapraszamy do zapoznania się z buzz marketingiem w teorii i praktyce.
Mural oficjalnie zaprezentowany
Nowy mural został ukończony i oficjalnie zaprezentowany publicznie 7 grudnia. – Jest to kolejny mural w kolekcji Accolade, ale pierwszy wykonany na zbiorniku wodnym. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem efektu końcowego i tego, jak dobrze komponuje się on z otoczeniem. Wierzymy, że zapraszając sztukę na tereny przemysłowe, nasze parki stają się lepszym miejscem do pracy. Zależy nam na stworzeniu przestrzeni, w której najemcy i ich pracownicy czują się lepiej. Tak rozumiemy i realizujemy naszą strategię ESG – mówi Małgorzata Więcko, Dyrektor Asset Management w Accolade Polska.
Dwóch doświadczonych artystów
Do stworzenia obrazu Accolade zaprosiło dwóch uznanych i doświadczonych artystów muralu – Jakuba Bitkę i Łukasza Chwałka. – Nasza koncepcja kreatywna polega na połączeniu przemysłu z naturą. Winogrona są symbolem Zielonej Góry, miasta wina i winnic i ten akcent jest szeroko kultywowany lokalnie. Są to naturalne kształty, które w projekcie postanowiliśmy uzupełnić sześcianami – abstrakcyjnymi formami nawiązującymi do logicznego myślenia człowieka. Jest to fascynujące, że takie kształty rzadko występują w naturze, ale człowiek może je z łatwością narysować. Ich forma jest również zbliżona do paczek składowanych w magazynach – wyjaśnił Łukasz Chwałek.
Prace szły sprawnie
– Byliśmy pozytywnie zaskoczeni, jak dobrze układała się współpraca z Accolade. Inwestor obdarzył nas dużym zaufaniem i wolną ręką, a jednocześnie pozostał bardzo zaangażowany i zainteresowany całym procesem. Prace szły sprawnie. Pomimo niskich temperatur, udało nam się złapać słoneczne okienko. Z technicznego punktu widzenia przygotowanie zbiornika na wodę przed malowaniem było pracochłonne; zwykle używamy farb wodnych, ale tutaj zdecydowaliśmy się na spreje, ponieważ cynkowa powierzchnia zbiornika lepiej przyjmowała ten produkt. Niektóre fragmenty blachy pozostawiliśmy niepomalowane, aby odbijały światło jak lustro. Efekt jest niesamowitym przykładem przenikania wnętrza na zewnątrz – dodał Jakub Bitka. Mural jest bardzo dobrze widoczny z drogi, ponieważ zbiornik znajduje się blisko wejścia do parku.
Wprowadzenie sztuki do przestrzeni przemysłowej
Misją programu Accolade Industrial Art jest wprowadzenie sztuki do przestrzeni przemysłowych. Pierwszym projektem pod tym patronatem był mural na ścianie parku przemysłowego w Białymstoku. – W przyszłym roku Accolade będzie kontynuować ten program w Polsce, w wybranych innych parkach, a także w innych krajach. W Czechach właśnie ogłosiliśmy konkurs na mural w Brnie. Pierwsze efekty programu są bardzo satysfakcjonujące. Zmieniamy obszary przemysłowe na lepsze i wspieramy w ten sposób lokalne społeczności. W ramach projektu zorganizowaliśmy również warsztaty dla studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego.. Już nie mogę się doczekać kolejnych naszych inicjatyw – podsumowuje Dana Kryńska, Head of Marketing & PR w Accolade.
Źródło: materiały prasowe