Nowe przystanki kolejowe w Zielonej Górze. Urząd wyznacza cztery lokalizacje

9
6247
fot. ZielonaNews.pl

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego zgłosił do PKP PLK potrzebę budowy nowych przystanków kolejowych. Informację przekazał nam Merkuriusz Polski a my potwierdziliśmy ją w urzędzie.

Nowe przystanki PKP w Zielonej Górze. Gdzie miałyby powstać?



Propozycje zostały zgłoszone do Ministerstwa Infrastruktury, które będzie analizować je pod kątem przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu – poinformował nas Michał Iwanowski z UMWL. Urząd proponuje by nowe przystanki powstały na Łężycy, w Przylepie, na os. Zaciszu i we wschodniej części miasta. Poniżej znajdziecie informację na temat przystanków.



 

Zielona Góra Łężyca (nowy) Budowa przystanku przy przejeździe kolejowym z drogą nr 279. Dostęp do transportu kolejowego dla mieszkańców Czerwieńska, którzy po wybudowaniu linii nr 436 – omijającej stację Czerwieńsk – mają trudności w podróży do Poznania czy Gorzowa Wlkp.
Zielona Góra Przylep Centrum (nowy) Budowa przystanku przy przejeździe kolejowym z ul. Przylep-Handlowa. Brak szybkiego dostępu do transportu kolejowego pomimo bliskiej  lokalizacji linii kolejowej.
Zielona Góra Wschodnia (nowy) Budowa przystanku przy wiadukcie ul. Kętrzyńskiej Brak szybkiego dostępu do transportu kolejowego pomimo bliskiej  lokalizacji linii kolejowej dla mieszkańców dużych osiedli: Pomorskie, Śląskie, Mazurskie.
Zielona Góra Zacisze (nowy) Budowa przystanku przy ul. Bananowej. Brak szybkiego dostępu do transportu kolejowego pomimo bliskiej  lokalizacji linii kolejowej dla mieszkańców dużego osiedla Zacisze oraz studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego.

PODZIEL SIĘ

9 KOMENTARZE

  1. Przystanek Łężyca powinien powstać z chwilą oddania do użytku łącznicy.
    Jeżeli ma powstać Zielona Góra Wschodnia to też powinien powstać Zielona Góra Kampus “A”.
    Wtedy w oparciu o te wszystkie planowane przystanki można myśleć o kolei miejskiej.
    Bo nie wyobrażam sobie aby w Przylepie stawał np. ekspres do Warszawy.
    No ale marszałkowskie długo myślą bo tam są takie tęgie głowy że aż – z litości nie wymienię.

  2. Zielona Góra nie jest wielkim miastem, obecnie ma 140 tysięcy mieszkańców, każda próba budowa nowej infrastruktury może okazać się impulsem do rozwoju. Wystarczy zwrócić uwagę na Rzeszów i Olsztyn. Rzeszów to 200 tysięczne miasto które poszło mocno do przodu w ostatnich 20 latach. Olsztyn od zera zbudował infrastrukturę tramwajową, którą uważam za najlepszą jeśli chodzi o transport miejski. Jeśli w przyszłości w ZG miałaby powstać kolei miejska też byłoby nieźle. Trzeba budować, budować żeby się rozwijać,

  3. Dobry pomysł i lokalizacje, ale wybudowanie samych przystanków niczemu nie pomoże jeśli nie będą tam jeździły chociażby szynobusy i to co najmniej 2 na godzinę. Potrzebne są dodatkowo 2 szynobusy, bo przystanek na Zaciszu leży na innej linii niż pozostałe. Bez pociągów nikt z przystanków nie będzie korzystać tak jak nikt nie korzysta z przystanku w Nowym Kisielinie, bo nic tam nie staje. A jeśli na Zaciszu będą stawały 4 pociągi na dzień, a dodatkowo bilet będzie droższy niż na autobus – wszyscy będą nadal jeździć autobusami i samochodami. A mógłby być dobry zaczątek do kolei lokalnej np. Nowa-Sól – Sulechów, Nowa Sól – Czerwieńsk, Żary – Sól.

  4. Trzeba puścić kolej miejską lub tramwaj po infrastrukturze pkp.
    Częstotliwość np. co 20-30 minut powinna wystarczyć na trasie Łężyca – Nowy Kisielin

  5. Dobre początki. 🙂 Osobiście maże o ring-u wokół Zielonej opartej na kolejce szynowej, ale brak funduszy.
    Szkoda. Bo jak teraz tego nie zrobią to potem nie będzie miejsca, z powodu zagęszczenia zabudowy deweloperskiej.

  6. Przepustowość Odrzanki jest mocno ograniczona, tu jest też prowadzony ruch towarowy. ZG to nie jest aglomeracja z rozbudowanym układem torowym. Zamiast elektrycznych autobusów lepsze były by tramwaje i taki transport powinien być zapoczątkowany i rozwijany. A stacja Zielona Góra Główna jest stacją ciasną i większego ruchu od tego który jest obecnie, nie obsłuży.

  7. JJm czy jak ci tam Zielona Góra nie jest wielkim miastem co za gówniany komentarz jest 6-tą co do wielkości w kraju Aglomeracją to że ma 140 tysięcy nie ma nic na przeszkodzie bo to nie jest mało a sama powierzchnia 280 km ,człowieczku takie myśli jak twoje to cofanie w rozwoju .Zielona Góra Trój miasto razem ma 200 tysi ludzi z Sulechowem i Nowa Solą plus inne miejscowości co tu się zjeżdżają do pracy .Nowe przystanki to podstawa w tak wielka mieście jaka Jest Zielona Góra .

  8. Jestem sobą, czy jak ci tam. Zielona Góra nie jest żadną aglomeracją. 6 miejsce w kraju ma pod względem powierzchni, z tymi wszystkimi lasami i wsiami 10 kilometrów od centrum. Pod względem liczby ludności jest na 24 miejscu. Jeśli ma być Lubuskie Trójmiasto komunikacyjne to dlaczego nie ma nowych przystanków w Sulechowie i Nowej Soli?

    I nie pij, jak piszesz, bo trudno zrozumieć o co ci chodzi.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here