Na terenie zajezdni MZK są pierwsze ładowarki do wolnego ładowania

2
995

Pierwsze stacjonarne ładowarki pojawiły się na terenie zajezdni MZK w Zielonej Górze.  – Na terenie zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji pod wiatą postojową ustawiono pierwsze ładowarki stacjonarne. Wkrótce będą one ładowały autobusy elektryczne – informuje magistrat. Na terenie zajezdni ma być łącznie 28 stacji do wolnego ładowania (w tym trzy mobilne) i jedna stacja szybkiego ładowania. W mieście powstają także stanowiska do szybkiego ładowania (w 11 lokalizacjach). Inwestycję realizuje firma Ekoenergetyka z Zielonej Góry za 18,6 mln zł.

Ładowarki do autobusów elektrycznych. Pojazdy będą ładować się na pętlach i w zajezdni

Pod koniec października na pętli  przy ul. Wyspiańskiego postawiono trzy pierwsze słupy pantografowe na trzech stanowiskach do szybkiego ładowania autobusów elektrycznych. To dopiero zaczątek inwestycji, bo łącznie stacje do szybkiego i wolnego ładowania mają powstać łącznie w 12 lokalizacjach: na pętli przy ul. Wrocławskiej, ul. Batorego, ul. Świerkowej, ul. Botanicznej, ul. Jędrzychowskiej, na Os. Śląskim, ul. Wyspiańskiego, ul. Zawadzkiego „Zośki”, ul. Truskawkowej, ul. Wyczółkowskiej a także w centrum przesiadkowych przy ul. Bema i na terenie zajezdni przy ul. Chmielnej. Na terenie zajezdni ma być 28 stacji do wolnego ładowania (a także jedna do szybkiego ładowania). Te przy pętlach autobusowych będą służyć do szybkiego ładowania, co znaczy, że autobus nie będzie ładował się do pełna, ale będzie uzupełniał energię na tyle, żeby móc wozić pasażerów po mieście. Dopiero podczas wolnego ładowania w zajezdni będzie ładował się do pełna. Stanowiska ładowania pojazdów nie pojawią się w dzielnicy Nowe Miasto, dlatego że tam autobusy jeżdżą zbyt rzadko i nie ma potrzeby budowania stacji. Naładowany autobus w 100% jest w stanie pokonać odległość minimum 50 km bez dodatkowego ładowania.

Gdzie pojawiają się stacje do szybkiego ładowania?

W ramach tej inwestycji Ekoenergetyka Polska będzie miała dostarczyć stacje, zamontować je i uruchomić system ładowania autobusów elektrycznych. Dodatkowo będzie musiała objąć systemem telemetrycznym wszystkie stacje ładowania i 47 autobusów elektrycznych. Inwestycja zgodnie z planem ma być zrealizowana do końca listopada 2018 roku.

W następujących punktach powstaną stacje ładowania szybkiego:

 

fot. Urząd Miasta Facebook

 

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

  1. Wszystko super, ale:
    1/ Są za długie trasy niektórych linii (np. 30)- efekt: notoryczne spóźnianie się, bo korki, remonty. Chociaż przed remontami też się spóźniały.
    2/ Wydaje się, że przed liniową rewolucją stare przebiegi tras były lepsze. Teraz jest dużo puszczonych przez Woj. Polskiego, Boh. Westerplatte, Dworzec PKP. Dostać się z PKP do Focusa trzeba mieć dużo czasu, bo jedzie przez Dąbrówki.
    3/Autobusy odjeżdżają stadami w jednym kierunku w krótkim odstępie czasu.
    4/ W soboty i w niedziele dostać się z sołectw na Dworzec PKP jest niemożliwe. (Barcikowice, Zatonie, Sucha, Drzonków). Jest TAXI, ale jako liczone II strefa, co znacznie podraża koszty podróży.
    5/ Częstotliwość kursów z sołectw mała. Wieczorem wyskoczyć gdzieś do lokalu to raczej w godzinach wieczornych (do godz. 20- 21).
    6/Brak ujednolicenia wiat przystankowych.
    7/ Awaryjność automatów biletowych- dość częsta.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here