Na ścieżce rowerowej został potrącony rowerzysta

0
877
fot. Lubuska Policja

2 listopada w Zielonej Górze doszło do potrącenia rowerzysty. – Okres jesienno – zimowy to czas, w którym bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego może być szczególnie zagrożone – przestrzega policja i prosi o ostrożność zarówno pieszych, rowerzystów jak i kierowców. 

2 listopada na wyznaczonej ścieżce rowerowej został potrącony rowerzysta. Kierujący wyjeżdżający z parkingu nie ustąpił pierwszeństwa prawidłowo jadącemu rowerzyście i doszło do potrącenia.  – Na szczęście obrażania okazały się niegroźne i rowerzysta po opatrzeniu przez załogę pogotowia ratunkowego wrócił do domu – informuje zielonogórska policja. Zachęca również do noszenia elementów odblaskowych odblasków  i stosowania oświetlenia nie tylko przez rowerzystów, ale także przez pieszych. – Zasada „widzieć i być widzianym” powinna przyświecać nam wszystkim – tłumaczy policja.

Policja przypomina:

  1. W czasie złej widoczności, gdy pieszy ma na sobie ubranie w spokojnych szaro-czarnych kolorach i nie posiada na wierzchniej odzieży elementów odblaskowych, kierowca dostrzega go z dużym opóźnieniem.
  2. Pamiętajmy, że w ciemnościach pieszy widzi reflektory samochodu nawet z odległości kilku kilometrów, ale kierowca dostrzeże go dopiero, gdy zauważy sylwetkę człowieka w zasięgu świateł samochodu.
  3. W ciemności, bez elementów odblaskowych, jesteśmy widoczni w światłach mijania z odległości zaledwie 20 – 30 metrów. Jeśli kierowca jedzie prędkością 90 km/h, to pokonuje 25 metrów drogi w ciągu 1 sekundy i nie ma szans na jakąkolwiek reakcję gdy zauważy na swojej drodze pieszego.
  4. Jeśli jednak pieszy wyposażony jest w element odblaskowy, odbijający światła samochodu, kierowca spostrzeże go już z odległości 130 -150 metrów, czyli 5-10 razy szybciej ! To może uratować pieszemu życie.
  5. Powszechne stosowanie elementów odblaskowych w różnej formie – zawieszki, opaski, kamizelki, jaskrawe parasolki – spowoduje, że szansa pieszego na uniknięcie potrącenia w warunkach złej widoczności znacznie wzrośnie, nawet jeśli popełni on błąd np. będzie się poruszał niewłaściwą stroną jezdni.
  6. Prawidłowo noszone odblaski powinny być umieszczone w takim miejscu, aby znalazły się w polu działania świateł samochodowych i były zauważalne dla kierujących nadjeżdżających z obu kierunków (z tylu i z przodu).

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here