Międzynarodowe loty z Babimostu jeszcze w tym roku? W wakacje? To bardzo prawdopodobne, bo zgodnie z tym, co widnieje w ogłoszonym przez miasto zamówieniu, międzynarodowe loty miałyby odbyć się już latem tego roku.
Lotnisko międzynarodowe
Kilka dni temu informowaliśmy o locie czarterowym z organizowanym przez STELMET ENEA BC i Urząd Marszałkowski. Samolot z Babimostu ma zabrać zawodników i kibiców Stelmetu do Nicei (czytaj: Samorząd dopłaci do biletów dla kibiców). Lot ma służyć także, jako promocja regionu. Prezydent miasta poszedł jednak o krok dalej i ogłosił przetarg na „Promocja Miasta Zielona Góra poprzez realizację lotniczych rejsów międzynarodowych”. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, już tego lata z Babimostu wystartuje co najmniej 20 lotów, do minimum 2 destynacji turystycznych. W kolejnych latach, ma być tego więcej.
Miasto rozpoczyna dynamiczną promocje portu
Zarzucano prezydentowi, że nie wspiera portu lotniczego. Podczas sesji Rady Miasta, wielokrotnie padało pytanie, dlaczego miasto nie inwestuje w promocje portu. To właśnie się zmienia. Poprzez loty z Babimostu, miasto będzie promowało nie tylko lotnisko, ale także Zieloną Górę. Program z którym chce ruszyć Urząd Miasta, będzie trwał od 2018 do 2020 r. Z każdym rokiem, ilość lotów i docelowych miejsc wakacyjnych, zwiększa się:
- w lotniczym sezonie letnim 2018 r. w ilości nie mniejszej niż 20 rotacji lotniczych do minimum dwóch destynacji turystycznych lub wakacyjnych,
- w lotniczym sezonie letnim 2019 r. w ilości nie mniejszej niż 30 rotacji lotniczych do minimum dwóch destynacji turystycznych lub wakacyjnych,
- w lotniczym sezonie letnim 2020 r. w ilości nie mniejszej niż 40 rotacji lotniczych do minimum trzech destynacji turystycznych lub wakacyjnych z wykorzystaniem nośników reklamowych
Samoloty, którymi będzie można lecieć z Babimostu pomieszczą minimum 180 pasażerów.
W ramach promocji miasta, przewidziano następujące działania, m.in.:
– Zamieszczenie materiału reklamowego/banneru promocyjnego Zamawiającego (miasto) na głównej stronie internetowej Wykonawcy ( w polskiej i angielskiej wersji językowej) z dodatkowym przekierowaniem również na wskazaną przez zamawiającego stronę internetową,
– Przekazanie przez Wykonawcę wszystkim pasażerom, którzy skorzystają z turystycznych lub czarterowych połączeń lotniczych w ramach przedmiotu umowy materiałów/wydawnictw promujących Zamawiającego lub dołączy te materiały/ wydawnictwa do pisma pokładowego. Materiały/ wydawnictwa własne promujące Zamawiającego dostarcza do IEG lub Wykonawcy.
– Zamieszczenie w katalogach/ wydawnictwach Wykonawcy na sezony w latach 2018, 2019 i 2020 materiału redakcyjnego promującego Zamawiającego. Treść i wizualizację materiału redakcyjnego promującego Wykonawca uzgodni z Zamawiającym.
– Zorganizowanie przez Wykonawcę do końca kwietnia przed sezonem letnim 2018 akcji marketingowo-reklamowej przedmiot umowy na terenie miasta Zielona Góra, regionu lubuskiego i regionów ościennych.
Londyn