Miasto chce wykonać symulację ruchu w mieście i dopracować sygnalizację

2
678
fot. ZielonaNews.pl

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o potrzebach zmian na przejściu przy skrzyżowaniu ulic Konstytucji 3 Maja – Moniuszki – Fabrycznej – Długiej (czytaj więcej: To przejście trzeba pokonać biegiem). Wielu z naszych Czytelników przyznało, że w tej lokalizacji, ale także w innych częściach miasta problem występuje. – Takich przejść dla sprinterów jest zbyt dużo – podsumowuje pan Tomasz. Teraz miasto zaprasza do składania ofert na wykonanie symulacji ruchu drogowego między innymi w tym rejonie i opracowanie programów sygnalizacji świetlnej.

Będą zmiany w sygnalizacji świetlnej?

Miasto planuje realizację zadania związanego z poprawą przepustowości obwodnicy śródmiejskiej. W związku z nim szuka chętnych do wykonania symulacji ruchu drogowego w modelu mikroskopowym wraz z opracowaniem programów sygnalizacja świetlnej od ronda PCK do do skrzyżowania ulic Wrocławskiej i Lwowskiej w Zielonej Górze. W ramach zadania wykonawca miały zbudować mikroskopowy model ruchu drogowego oraz wykonać symulację ruchu dla ulic: Dąbrówki, Długiej Al. Konstytucji 3 Maja oraz Wrocławskiej, w tym skrzyżowań znajdujących się w ich ciągu. Symulacja ma objąć także rondo turbinowe, które jest budowane na skrzyżowaniu ul. Wrocławskiej i Sienkiewicza. Wykonawca będzie musiał także zamodelować wjazd i wyjazd z galerii Focus Mall. Tutaj znajdziecie pełną informację dotyczącą zadania (Symulacja ruchu), a poniżej opis przedmiotu zamówienia.

 

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

  1. Po co jest sygnalizacja świetlna na rondzie? Przecież to przeczy idei tego typu skrzyżowania. Wjeżdżając na rondo masz pierwszeństwo i ruch sam się reguluje. Teraz by zawrócić na rondzie przy casto, trzeba to zrobić na trzech zmianach świateł, przez co auto spędza na rondzie kilka minut zamiast kilkunastu sekund. Paranoja

  2. Niech robią, bo ten ciąg komunikacyjny to jest dramat. Po wybudowaniu nowego ronda PCK mam wrażenie, że korki tylko się zwiększyły, a nie zmniejszyły. Zwłaszcza zawracanie do Castoramy od al. Zjednoczenia i skręt w lewo z Wojska Polskiego w Dąbrówki zajmuje zdecydowanie za dużo czasu. Widać, że sygnalizacja mimo kamer nie radzi sobie z dużą ilością samochodów wykonujących zawracanie lub lewoskręt. A o korkach przy Rubenie to by chyba całą pracę doktorską można napisać jako modelowy przykład jak źle można ustawić sygnalizację.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here