Zielona Góra chce od Urususa ponad 7 mln zł za opóźnienia w dostawie autobusów

13
4658
Autobusy elektryczne Zielona Góra
zdjęcie ilustracyjne/fot. ZielonaNews.pl

Będą kary dla Ursusa. Za to, że nie dostarczyła jeszcze czterech autobusów. Brakujące pojazdy mają być dostarczone do 17 maja.

Kary dla Ursusa za niedostarczenie elektryków

Firma Ursus została wezwana do zapłaty ponad 7 mln zł. To kara za opóźnienia w dostawie autobusów elektrycznych. Elektryki miały trafić do Zielonej Góry w listopadzie ubiegłego roku. Póki co dostarczono 43 z 47 elektryków. W związku z tym MZK Zielona Góra wezwało konsorcjum Ursusa i Ursus Bus do dostarczenia autobusów w nieprzekraczalnym terminie do 17 maja i zapłaty 7,2 mln zł kary za poprzednie opóźnienia.

Czytaj dalej za reklamą —> 


Ursus opublikował komunikat, w którym poinformował o roszczeniach MZK Zielona Góra

URS Otrzymanie przez Konsorcjum URSUS BUS korespondecji z MZK Zielona Góra

Zarząd URSUS S.A. w restrukturyzacji, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 47/2017 z dnia 22 listopada 2017 roku, informuje, iż w dniu 23 kwietnia 2019 r. do Spółki wpłynęły wezwania kierowane do Konsorcjum URSUS BUS (Wykonawca), w skład którego wchodzą: URSUS BUS S.A. i URSUS S.A. do:
1) wykonania zobowiązania – do realizacji pozostałej do wykonania części umowy nr 7/UE/JRP/2017 z dnia 22 listopada 2017 r. pn. „Dostawa fabrycznie nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów miejskich” , która została zawarta pomiędzy miastem Zielona Góra – Miejskim Zakładem Komunikacji w Zielonej Górze (Zamawiający), a Konsorcjum URSUS BUS (dalej Umowa), tj. do dostawy 4 sztuk autobusów w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17 maja 2019r. pod rygorem odstąpienia od Umowy w zakresie jej niezrealizowanej części; 2) przedłużenia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy do upływu 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane; 3) zapłaty kwoty 7.151.425,48 zł brutto tytułem kary umownej za zwłokę w dostawach poszczególnych transz autobusów objętych Umową. Zarząd Emitenta podejmie stosowne działania w celu wyjaśnienia sprawy i zminimalizowania negatywnych skutków mogących oddziaływać bezpośrednio na Spółkę.
Czytaj dalej za reklamą —> 


Przypomnijmy, że lada dzień zakończy się budowa Centrum Przesiadkowego (czytaj więcej Centrum Przesiadkowe). W mieście budowana jest cała infrastruktura związana z niskoemisyjnym transportem. Modernizowana jest zajezdnia autobusowa, gdzie pod wiatą postojową znajdować będą się ładowarki stacjonarne. Zarówno w zajezdni jak i w mieście będą stacje ładowania pojazdów. Na terenie zajezdni ma być łącznie 28 stacji do wolnego ładowania (w tym trzy mobilne) i jedna stacja szybkiego ładowania. W mieście, w 11 lokalizacjach, będą stacje do szybkiego ładowania. Inwestycję realizuje firma Ekoenergetyka z Zielonej Góry za 18,6 mln zł. (Czytaj więcej: Stacje ładowania autobusów elektrycznych).

Miasto chce kolejnych autobusów elektrycznych

W styczniu informowaliśmy o planach miasta dotyczących zakupu kolejnych 12 autobusów. Wówczas Krzysztof Kaliszuk informował, że będzie składany projekt na zakup kolejnych 12 elektryków i budowę pętli na os. Mazurskim. Projekt nazywa się „Elektryfikacja linii komunikacji miejskiej w Zielonej Górze” (POIiŚ) i ma być realizowany przez Miejski Zakład Komunikacji (w latach 2019-2021).

PODZIEL SIĘ

13 KOMENTARZE

  1. Tak to jest gdy urzędnicy udają, że ciężko pracują, analizują …………………../wpisać co tam jeszcze robią/ a na koniec biorą najtańszego oferenta. I mamy efekt. Dostawca przez pół roku nie może wykonać 4 autobusów. I nie wykona, bo jak wynika z oświadczenia Ursusa firma jest w restrukturyzacji czyli np. w upadłości. A co z gwarancją na dostarczone autobusy? Skąd części zamienne do naprawy autobusów?
    A teraz gdzie kupią następne autobusy?

  2. Hahaha, Zielona chce odszkodowania, a sama i tak by nie korzystała z tych autobusów, bo dworcowa i CP dalej nie skończone i dalej nie wiadomo kiedy to wszystko ruszy w 100% xD

  3. Panie ZG to czy się z towaru korzysta czy nie nie ma znaczenia. MZK jak chce to sobie może trzymać w garażu te autobusy. Była umowa – trzeba wykonać. Grubą kasę wzięli za autobusy to teraz niech płacą kary. Termin dostarczenia był znany od czasu przetargu.

  4. Pisałem od początku, że Ursus zrobi sobie z Zielonej Góry plac testowy. Teraz Ursus się zwija nie wypłaca wyngrodzeń pracownikom od grudnia 2018. Super zostaliśmy sami z pseudo autobusami.

  5. Kto by kupił dla siebie pojazd nieznanej, nowotworzonej marki z firmy znanej dotychczas z produkcji sadzarek do ziemniaków. Prawidłowe odpowiedzi proszę kierować do najbliższej buidki dróżnika albo do urny wyborczej – za 3 lata

  6. Ursus Bus jest w dobrej kondycji…opóźnienia wszędzie się zdarzają…ale niedobrze jest kiedy młody wytwórca kopany jest przez polskie miasto prowadząc go do jeszcze większej zapaści… Jeśli Ursus upadnie to nasze pieniądze będziemy wydawać na produkty obcych i znów będziemy pariasem przemysłowym
    Należy dać szansę polskiemu.producentowi i próbować się z nim układać…kilka miesięcy nie zbawi miasta.
    Ale czy lewacki zarząd Zielonej góry jest w stanie zejść na ziemię z ideologicznej internacjonalnej dętej ideologii kopania własnego narodu?

  7. Do Zorro to zatrudnij się w ursusie i powiedz że nie chcesz wynagrodzenia za pracę. Niech spółka się rozwija. Pracownicy zwolnili się poszli do PIP i teraz pójdą do sądu po zaległe pieniążki, a w ursusie to hula wiatr na liniach tak jest dobrze.

  8. Ooo, patriota wyklęty Zorrro znów w natarciu! Powiedz co tam jest polskiego? Buda, podzespoły, baterie? U nas to tylko montownia, którymi tacy jak ty gardzą. Nawet prawdziwie polski bank PKO ma już dosyć i dopomina się swoich 10baniek. Polskie to tam tylko są przewały(proponuję poszukać co nieco o ostatniej sprzedaży udziałów na giełdzie i jak się to skończyło) i myśl techniczna(teraz to nie kierowcy w MZK, ale mechanicy poczują za co biorą wypłatę i jak się konkretnie pracuje). Nikt nie kopie leżącego, ale każdy walczy o swoje. Nie stać chyba nas jako miasta dłużej na takie eksperymenty. Inna sprawa jak czytam o tym ekologicznym transporcie. Jak kierowca włączy ogrzewanie to czasem, aż czarno za autobusem bo jest… spalinowe i chodzi non stop, a prąd do ładowania to niby każdy pasażer w wiadrze przynosi? Czy powstała może jakaś wielka farma wiatrowa pod ZG, czy dalej źródłem energii jest węgiel? Jeżeli to co piszę świadczy, że jestem lewakiem to OK, mogę być(ja chociaż znam znaczenie tego słowa, a nie walę nim bo taka moda i jest chwytliwe).

  9. Do Spiderhit, Szymon, Komi, a wy tylko opluwać potraficie, śmiejecie się nie wiem z czego chyba z waszej głupoty, coś wam powiem krótko i na temat; do własnego gniazda się nie robi kupy, a wy właśnie to robicie. Jak ma być dobrze w tym kraju skoro mamy takich opluwaczy jak wy co wy reprezentujecie i kogo? Nigdy tego nie zrozumiecie bo macie za małe móżdżki, jedno co wasz łączy to nienawiść i pesymizm dlatego jesteś mali.

  10. Uważam, że ten projekt jest nie do końca udany, moim zdaniem już jest za późno, ale gdybym ja był decydentem to poszedłbym na całość. W Olsztynie od zera powstała sieć tramwajowa, w Gorzowie remont był/jest tak duży że można powiedzieć że tramwaje powstają od nowa. Tramwaje to nowoczesny
    (ekologiczny) środek transportu, ale żeby przeprowadzić taką inwestycję trzeba mieć za sterami wizjonera z jajami.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here