Jakie zasady savoir-vivre panują w restauracji hotelowej?

0
534
fot. materiały prasowe

Savoir-vivre w restauracji hotelowej jest ważny nie tylko podczas biznesowych wyjazdów, ale również na turystycznych wycieczkach czy podczas weekendowych wypadów za miasto. Sztuka odpowiedniego zachowania się w obiekcie tego typu to temat bez wątpienia ciekawy a jednocześnie często wzbudzający wątpliwości. Jakich zasad należy przestrzegać?

Savoir-vivre w restauracji hotelowej: podstawy

Jak wynika z bloga Hotelu Europejskiego we Wrocławiu, podstawy savoir-vivre w restauracji hotelowe powinien znać każdy. Często zdarza się jednak, że klienci nie wiedzą do końca, jaki właściwie status należy przypisywać danemu miejscu. Czy jest ona endroit élégant w sensie ścisłym, czy może raczej jest to bufet, z którego można korzystać np. w przerwie od ćwiczeń na siłowni lub nawet po wyjściu z sauny?

Rozjaśnijmy więc główną wątpliwość: restauracja w obiekcie wyższej rangi spełnia kryteria endroit élégant w sposób całkowity. Oznacza to, iż zasady dobrego zachowania będą tu działały dokładnie w ten sam sposób, co w każdej restauracji. Przebywając więc w przestrzeni tego typu stanowiącej część hotelu należy przestrzegać niepisanych zasad tyczących się przede wszystkim ubioru i sposobu zachowania.

Najważniejsze reguły negatywne

Do najważniejszych kwestii, o których należy pamiętać, mówiąc o zasadach savoir-vivre obowiązujących nie tylko w hotelowej restauracji, należą przede wszystkim podstawowe reguły negatywne. Czego więc nie wypada robić w przestrzeni tego typu? Należy wymienić tutaj przede wszystkim kilka najczęściej popełnianych błędów.

Rozmawianie przez telefon

Rozmawiając przez telefon zakłóca się spokój i komfort innych gości, ale również w sposób pośredni wprowadza się ich w swoje własne, prywatne sprawy. Jedno i drugie jest nieeleganckie a zarazem może być odczytane jako brak szacunku dla innych. Jeśli więc koniecznie musisz odbyć rozmowę przez telefon, powinieneś udać się poza obszar danego obiektu. Oczywiście, w trakcie posiłku Twój telefon powinien być wyciszony – jeżeli czekasz na ważne informacje, skorzystaj z funkcji wibracji.

Zbyt głośne rozmowy

To kolejny ważny punkt, o którym niestety często się zapomina. Przebywając na przykład w Hiszpanii często można spotkać się z osobami, które rozmawiając ze sobą niemal krzyczą: pamiętaj jednak, że jest to specyfika zupełnie innej kultury. Będąc w Polsce i rozmawiając zbyt głośno podczas posiłku w eleganckim miejscu, popełniasz spory nietakt.

 

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here