Jak zwiększyć aktywność uczestników programów lojalnościowych – sprawdzone metody. Rady doświadczonego eksperta

0
75
fot. materiały prasowe

Program lojalnościowy to narzędzie służące do zwiększania zaangażowania konsumentów względem marki. Program może oferować atrakcyjne nagrody, rabaty i inne zyski w zamian za powtarzalność zakupów. W skrócie – im częściej i więcej klient kupuje, tym więcej i częściej jest w stanie zyskiwać. Programy lojalnościowe są zatem świetnym narzędziem sprzedażowym, mogącym zwiększyć obroty firmy. Mogą, pod warunkiem, że są dobrze przemyślane. Zdarza się jednak, że mimo dużego zaangażowania i początkowego sukcesu, aktywność uczestników zaczyna maleć. Gdzie leży problem i jak sprawić, by program lojalnościowy nie stracił na swojej atrakcyjności?

Program nie spełnia oczekiwanych założeń – sposoby na zwiększenie aktywności uczestników

Jest kilka podstawowych zasad, które należy mieć na uwadze tworząc program lojalnościowy, który ma zachęcić klientów do aktywnego uczestnictwa i częstych zakupów.

  1. Jakość produktu – klient ma oczekiwania względem oferowanego produktu. Ważnym aspektem jest to, aby oferować dobry jakościowo produkt w swoim zakresie cenowym. Jeśli produkty nie są dobrej jakości, a ich cena będzie nieadekwatna, nikt nie będzie chciał ich kupić, tym bardziej korzystać z programu lojalnościowego firmy, która dany produkt oferuje.
  2. Relacja z marką – najlepiej działające programy lojalnościowe w Polsce są oparte na dobrej relacji między konsumentem a firmą, w tym pozostawanie w stałym kontakcie – na przykład dzięki regularnemu i dostosowanemu do grupy docelowej prowadzeniu mediów społecznościowych. Zapewnienie klientowi, że jest dla firmy ważny, a jego obecność w programie jest doceniania, jest kluczowe. Dobrą relację z marką można osiągnąć dzięki korzystaniu z technik grywalizacji, organizacji loterii i konkursów, oferowaniu w aplikacji mobilnej e-zdrapek czy korzystaniu ze współpracy influencerów.
  3. Nagrody – jest to element gratyfikacji, dzięki któremu konsument czuje się ważny i doceniony. Nagrody, jakie oferuje program lojalnościowy, zwiększają przywiązanie do marki – a taki właśnie jest cel. Nagrody oraz pozytywne doświadczenie są silnym bodźcem motywującym, który przekłada się na większą aktywność klienta i częstsze zakupy. Najczęściej stosuje się nagrody za przystąpienie do programu, za rocznicę przystąpienia, staż, zebrane punkty, z okazji urodzin lub nawet jako forma zadośćuczynienia za opóźnienia w wysyłce towaru.

Profesjonalne wsparcie

Początki bywają trudne, dlatego pierwsze kroki warto stawiać pod okiem profesjonalistów takich, jak firma i360.

i360 jest wiodącym dostawcą usług profesjonalnego zarządzania programami lojalnościowymi B2C oraz motywacyjnymi B2B. Jeśli więc zastanawiasz się, jak lepiej i efektywniej wykorzystywać programy lojalnościowe i szukasz profesjonalnego wsparcia w tym zakresie, zaufaj i360. Więcej na temat zwiększenia aktywności uczestników programów lojalnościowy znajdziesz tutaj:https://i360.com.pl/program-lojalnosciowy-jak-zwiekszyc-aktywnosc-uczestnikow/

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here