Jak sprzedawać trudne produkty online?

0
54
fot. materiały prasowe

Dziś w Internecie można kupić wszystko, rzeczy luksusowe i tanie, sprzęt AGD, RTV, a nawet produkty spożywcze, nierzadko z krótkim terminem ważności. Niestety, to że coś jest dostępne, wystawione do sprzedaży w sklepie internetowym nie oznacza jednak, że łatwo się sprzedaje. Istnieje bowiem wiele produktów, których sprzedaż przez kanały online jest trudna. Trudność ta dotyczy zwłaszcza produktów luksusowych, nowatorskich, jak i sporej ilości produktów spożywczych. Jak sprzedawać trudne produkty w Internecie? Co można zrobić by dotrzeć do potencjalnego zainteresowanego i przekonać go do zakupu?

Promocja na Facebooku

Facebook to świetne miejsce na promocję produktów, które niekoniecznie dobrze sprzedają się przez wyszukiwarkę. Innymi słowy, nie są nazwane, są nieuświadomione w umysłach odbiorców. Potencjalny klient nie zna po prostu takiego produktu, mimo że ten budziłby jego zainteresowanie. Facebook umożliwia prezentację produktów zarówno w obrębie profilu firmy, jak i poprzez reklamę kierowaną na konkretne grupy użytkowników. Umożliwia on wyświetlanie produktów osobom zainteresowanym daną dziedziną. Warto także pamiętać, że na Facebooku można mieć także swój sklep firmowy.

Printerest

Printerest i Instagram umożliwia promocję zdjęć produktu stosunkowo szerokiej grupie odbiorców. Zdjęcie koniecznie opisać trzeba odpowiednim słowem kluczowym, tzw. Tagiem. Dzięki temu zwiększamy szansę na to, że osoby szukające podobnych produktów łatwiej odnajdą go w serwisie. Zdjęcia to także podstawa sprzedaży produktów luksusowych. Wysokiej jakość zdjęcia prezentujące detale, strukturę tkaniny, jakość materiałów, kunszt wykonania, ale i takie, które pokazują dany produkt w typowej dla niego sytuacji z życia wziętej, wszystko to pozwala nam poczuć jakość danego produktu.

YouTube

Wideo produktowe pozwala potencjalnym odbiorcom zobaczyć jak przedmiot wygląda i zachowuje się w sytuacji kontekstowej. Jaki jest jego rozmiar, jak reaguje podczas pracy, jak wyglądają kolory w naturalnym świetle. Pamiętajmy, że w trakcie zakupów online klient nie może dotykać produktów, wchodzić z nimi w bezpośrednią interakcje. Wideo pozwala więc na symulowanie takiej sytuacji. Nawet prosta prezentacja produktu, pokazanie go w kilku ujęciach, w przybliżeniu, pozwala wytworzyć w umyśle odbiorcy namiastkę naturalnego doświadczenia.

Blogi

Osoby prowadzące blog mogą bardzo mocno wspierać promocję produktów. Zwykle skupiają wokół siebie rzeszę oddanych czytelników, którzy ufają ich opiniom. Nawiązanie współpracy z blogerami, to dziś jawna praktyka, której się nie ukrywa. Bloger otrzymuje próbkę produktu do testu, a producent oczekuje recenzji, najchętniej pozytywnej. Ma to duże znaczenie, w przypadku produktów, gdzie to właśnie ich zastosowanie w praktyce może pokazać faktyczne walory, takim produktem są np. sprzęty kuchenne, osprzęt foto/ wideo, narzędzia czy kule transportowe. Stad też warto omówić w blogerem to w jakim kontekście pokaże Wasz produkt. Czy będzie to indywidualne podsumowanie, wskazanie zalet, możliwości i ewentualnych wad, czy też zestawi go z innymi produktami, by wskazać jego miejsce na rynku. Czasem to najlepsze co można zrobić.

Newsletter

Newsletter uważany jest już powoli za przeżytek. Każdego dnia atakują nas bowiem setki e-maili rozsyłanych przez systemy spazmujące, a przez to niechętnie godzimy się by kolejna firma rozsyłała nam wiadomości marketingowe. Problem w tym, że zwykle są one niskiej jakości dla odbiorców. Newsletter może być jednak skutecznym kanałem sprzedaży na rynkach, gdzie marka musi utrzymać się w bliskości klienta przez dłuższy czas. Merytoryczny newsletter, zawierające praktyczne treści odwołujące się do rzeczywistych problemów dnia codziennego danego klienta może zwiększyć jego zaufanie do marki, finalnie doprowadzić do momentu, w którym zakupi on nasz produkt.

Fora internetowe i grupy dyskusyjne

Zrzeszają tysiące użytkowników. Niemniej zwykle są moderowane, a moderatorzy nie lubią, gdy ktoś wprost zamieszcza w grupach treści reklamowe. Stąd warto opracować sobie strategię obecności w grupach. Produkt podsyłać tylko w odpowiedzi na konkretne zapytanie o podobne produkty, a na co dzień promować treści powiązane z produktem – wpisy na blogu, filmy, recenzje, czy infografiki.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here